Bygga upp ett nytt förlåtande golfset

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Jey
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 sep 2019, 09:48

DormyarningeKent skrev: 04 dec 2019, 23:02 fan va kul med de nya grejerna!
låter redan som en liten ping fantast:)
deras wedgar är inte dåliga om jag säger så...
spalding grejerna klingar inte så bra mot de andra men du gör rätt i som testar ute innan du byter.

putter måste du faktiskt byta!!! inte ok med spalding putter, men spider x vilket jävla uppköp! även deras gamla modell är riktigt bra.

jag har testat onehybriden på bana och jag upplevde den som fusk enkel men det blir nog lite konstigt för dig när din järn 5a är 1" längre och din spoon (14,5) är 6" längre.
vad är det som "felar" med hybriden upplever du?
Ping... det bara blev så haha :) men känner mig relativt trygg med deras metalwoods.
Jag får nog ta tillbaka det där med Hybriden, jag får den att gå mycket bättre nu med lite övning, men den känns väldigt stel och hård just nu :)
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Sent in i tråden, men ändå.
Testa klubbor på Dormy el.l och få rek. om skaftval, lie etc. är inte ”bygga upp ett set”.
Fitters, pro’s och golfvaruhus erbjuder något de kallar cf. De som jobbar på dessa ställen är inte dumma och många kan verkligen sin sak men det handlar mer om att ”saken” inte kan jämföras med ”skräddarsytt” som deras produkt syftar till. Att välja bland olika material, färg. utseende och storlek på Dressman är inte ”skräddarsytt”!

En 33hcp kan spela med vad som helst och det är ingen kioskvältare att nya klubbor gör skillnad. Cf på Dormy är inget att hänga upp dig på. Det är som att köpa från hyllan med ett finare ord. Juster Lie och läsa av svinghastighet/rek:a flex ... är inte cf!

Egon
Skriv svar