Budget set något att ha?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
JW54
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 jul 2020, 19:24

Hej

tänkte ta upp golfen igen, spelade en del som tonåring men haft uppehåll nu i cirka 12 år. Slog lite på rangen igen förra veckan och ja slår fortfarande helt okej.

Då mina klubbor från tidigt 2000 talet inte är så roliga att spela med så kollar ja lite på nya

Kollat lite på ett set Wilson ProStaff SGI, något som testat detta? duger det för en weekend warrior eller är det skrot?

rekommenderar ni stål eller grafit klubbor? minns från tonåren att det gjorde jävligt ont i händerna när man träffade fel med järnklubborna och att det var som en fröjd att svinga grafit 7an jag sedan köpte.

min budget ligger runt 3000kr

Tack! /JW
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JW54 skrev: 08 jul 2020, 19:33rekommenderar ni stål eller grafit klubbor? minns från tonåren att det gjorde jävligt ont i händerna när man träffade fel med järnklubborna och att det var som en fröjd att svinga grafit 7an jag sedan köpte.
Gissar att det hade mer att göra med klubbans huvud. Var väl mest blad på den tiden och då känns det i händerna när man inte träffar i sweeten.

Har alltid haft stålskaft i mina järn och bara fått "ont" i händerna med bladklubbor.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JW54 skrev: 08 jul 2020, 19:33 Hej

tänkte ta upp golfen igen, spelade en del som tonåring men haft uppehåll nu i cirka 12 år. Slog lite på rangen igen förra veckan och ja slår fortfarande helt okej.

Då mina klubbor från tidigt 2000 talet inte är så roliga att spela med så kollar ja lite på nya

Kollat lite på ett set Wilson ProStaff SGI, något som testat detta? duger det för en weekend warrior eller är det skrot?

rekommenderar ni stål eller grafit klubbor? minns från tonåren att det gjorde jävligt ont i händerna när man träffade fel med järnklubborna och att det var som en fröjd att svinga grafit 7an jag sedan köpte.

min budget ligger runt 3000kr

Tack! /JW
Ett klassiskt "nybörjarset" passar den typen av golfare väldigt bra. Har du högre hastighet skulle jag säga att du snabbt tappar effektiviteten med de högre klubborna.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

För 3000 kan du få lite mer spännande saker på Blocket ...


https://www.blocket.se/vi/91812134.htm


https://www.blocket.se/vi/91757509.htm




Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar