Renovera putter

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Minerva
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 jul 2020, 00:53

Under en utrensning av mina gamla föräldrars garage fick jag möjlighet att gå igenom lite gamla golfgrejer. Döm av min förvåning när jag helt plötsligt stöter på en Scotty Cameron Santa Fe Two i en av bagarna. Jag har inget som helst minne av den här puttern och min farsa, som spelat en del men verkligen inte var någon materiallirare hävdar att han köpt den billigt begagnat av ”någon”.

Och jag som just var på jakt efter en ny putter också...

Nu till frågan: den är i helt ok spelbart skick men jag är lite sugen på att renovera upp den till fornstora dagars glans. Visst, det går att skicka den till Scotty Cameron och få det gjort men jag skulle gärna lämna den till någon här i Sverige istället. Problemet är bara att jag inte kan hitta någon som gör den typen av arbete. Är det någon som har några tips? Jag är inte så bekymrad om vad det skulle kunna ha för inverkan på värde etc eftersom den aldrig kommer att säljas utan vill helt enkelt fixa till den för mig själv.
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Minerva skrev:Under en utrensning av mina gamla föräldrars garage fick jag möjlighet att gå igenom lite gamla golfgrejer. Döm av min förvåning när jag helt plötsligt stöter på en Scotty Cameron Santa Fe Two i en av bagarna. Jag har inget som helst minne av den här puttern och min farsa, som spelat en del men verkligen inte var någon materiallirare hävdar att han köpt den billigt begagnat av ”någon”.

Och jag som just var på jakt efter en ny putter också...

Nu till frågan: den är i helt ok spelbart skick men jag är lite sugen på att renovera upp den till fornstora dagars glans. Visst, det går att skicka den till Scotty Cameron och få det gjort men jag skulle gärna lämna den till någon här i Sverige istället. Problemet är bara att jag inte kan hitta någon som gör den typen av arbete. Är det någon som har några tips? Jag är inte så bekymrad om vad det skulle kunna ha för inverkan på värde etc eftersom den aldrig kommer att säljas utan vill helt enkelt fixa till den för mig själv.
Alveracustoms är skitduktig, kolla upp honom på Instagram

Sent from my oversized electric scorecard using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
johanb
Inlägg: 17
Blev medlem: 06 apr 2017, 09:52

Kan intyga att Alvera är grym. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Minerva
Inlägg: 3
Blev medlem: 12 jul 2020, 00:53

Låter mycket intressant! Stort tack för tipset!
Skriv svar