Ny vagn, Kaddey Switch

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
UtopianShank
Inlägg: 16
Blev medlem: 18 jul 2018, 10:06

I år har jag fått med flickvännen ut på banan vilket är jättekul...dock så kör vi en v40, och med två bagar och två clicgear-vagnar blir både bagage och baksäte fullt. Har funderat på att skaffa två st Big Max Blade men är osäker på om det ens hjälper?

Tack vare riktad reklam stötte jag på denna, kaddey.com, vad tror ni om den, någon som äger en? För & nackdelar med 2 hjul kontra 3?
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

UtopianShank skrev:I år har jag fått med flickvännen ut på banan vilket är jättekul...dock så kör vi en v40, och med två bagar och två clicgear-vagnar blir både bagage och baksäte fullt. Har funderat på att skaffa två st Big Max Blade men är osäker på om det ens hjälper?

Tack vare riktad reklam stötte jag på denna, kaddey.com, vad tror ni om den, någon som äger en? För & nackdelar med 2 hjul kontra 3?
Den typen av tvåhjulig vagn med stora hjul funkar rätt bra, blir en ganska fin hävstång så man ändå kan gå med vagnen framför sig.

Den klassiska bomerang-vagnen blir ju extremt liten men behövde dras, vilket min rygg inte alls gillade.

Själv kör jag med en Blade Quattro(?)(fyrhjulig är den iallafall) som jag är väldigt nöjd med. Har den underst i bagaget och lägger bagen ovanpå.


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Paddan
Inlägg: 18
Blev medlem: 23 mar 2016, 08:00

Har sedan en dryg månad tillbaks en Kaddey Switch och är mycket nöjd.
Går lika bra att dra som att skjuta den framför sig då balansen med de stora hjulen är bra.
MYCKET smidigt med att packa den i bilen då den tar mycket liten plats och att man inte behöver ta av själva vagnen från bagen utan det är bara hjulen som demonteras. Sen när man kommer hem så bara bär man in allt.
Väntar nu bara på att deras paraplyhållare blir klar så jag kan beställa den.
Snabb leverans också, beställde min på måndag fm och fick den torsdag.
Skriv svar