Nike VR_S Covert Tour 2.0

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Igår på rangen fick jag möjlighet att testslå lite med den här skönheten nedan.
Faktum är att det är första gången någonsin som jag slår med en klubba från Nike. Jag har aldrig varit intresserad av Nike i kombination med golf men nu så blev jag riktigt sugen måste jag säga!

Det yttre först. Vilken skönt klonk den genererade. Ingen högljutt klingande utan ett doft klonk vid tillslaget.
Snygg design, rött fräsigt klubbhuvud var rätt snyggt att se på måste jag säga.
Greppet, ett rött grepp, som kändes lite tjockare än standard var riktigt skönt. Lindad känsla även om det inte var lindat.

Skaftet jag slog med var ett X-flex som är snäppet hårdare än S-flex. Jag tror jag ska kika på att byta till ett lite hårdare skaft då jag tyckte skaftet kändes riktigt gott. Tyngden och styvheten gjorde att svingen kändes mycket stabilare än med mitt S-flexskaft. Inga bollar drev iväg till höger eller vänster.

På den range jag slog på är det ett när uppsatt cirka 220 meter från utslagsplatserna och mina slag satt allihopa rätt högt upp i nätet. Något som jag inte upplevt att jag lyckats med med min egna gamla Cobradriver.

Det går att vrida loftet från 8,5-12,5 så alla kan anpassa den efter sig vilket är bra.
Huvudet är 460 cc vilket känns som standard.
Det som är unikt med klubban och Nike är att de försöker få fram allt material så nära träffytan som möjligt, om ni ser på drivern så är den liksom ihålig där bak. Någon som jag upplevde mycket bra.

Om ni får chansen att testa gör det!

Bild

Bild
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Den är väldigt förlåtande, och många slag kommer gå rakt!
Testa 3wood, bara några få slag, men den var också riktigt skön, funderar på att inskaffa trä3an!
Gillar nike!
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

Har själv en Covert 1 som står i grabbrummet och poserar.

Fick den matt-svarta limited edition covert 2.0 skickad till mig för några veckor sen och jag är riktigt nöjd med den!
Gilla 460cc huvudet och den är mer förlåtande än gamla covert. Jag spelar den med ett aldila rip stiff skaft.

Bästa drivern jag spelat utan tvekan!

Bild

Bild



/kimlidberg

Skickas från min iPad via Tapatalk
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Skriv svar