Har Titleist tappat sin bolldominans?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Sandstream skrev: 30 okt 2020, 11:06
AndyK skrev: 30 okt 2020, 10:21Hur vill du jag ska tolka det, när du hela tiden hänvisar till att de får betalt av just den och den tillverkaren? Förutom när det gäller Titleist... Bild
Som att vissa spelare väljer den boll de får mest betalt för att spela.
Klart vissa spelare får betalt för att spela Titleist. Det var spelarna utan kontrakt som fick gratis bollar enligt @Egon.
Och även att vissa spelare väljer att spela något annat än Titleist, oavsett om det får betalt eller inte, för att de gillar än annan boll bättre än vad Titleist kan erbjuda.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

AndyK skrev: 30 okt 2020, 14:34 Och även att vissa spelare väljer att spela något annat än Titleist, oavsett om det får betalt eller inte, för att de gillar än annan boll bättre än vad Titleist kan erbjuda.
Kan du nämna några toppspelare som spelar en annan boll än Titleist och inte får betalt?
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Sandstream skrev:
AndyK skrev: 30 okt 2020, 14:34 Och även att vissa spelare väljer att spela något annat än Titleist, oavsett om det får betalt eller inte, för att de gillar än annan boll bättre än vad Titleist kan erbjuda.
Kan du nämna några toppspelare som spelar en annan boll än Titleist och inte får betalt?
Det har väl inte riktigt att göra med om de får betalt eller inte. Valet att välja en viss boll kan komma före erbjudandet om att få betalt.
Det kan ju faktiskt vara så att de byter märke för att de gillar en boll bättre än den de spelar just nu.

Hur många toppspelare spelar Titleist utan att få betalt?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

AndyK skrev:
Dobrik skrev: 30 okt 2020, 10:56
AndyK skrev: Hur vill du jag ska tolka det, när du hela tiden hänvisar till att de får betalt av just den och den tillverkaren? Förutom när det gäller Titleist... Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Vilken typ av spelare pratar vi om?
Tiger, McIlroy, Fowler, etc
Alright, skulle gissa på att dom killarna bara tar bollen som passar som bäst, får vara med och utveckla osv.

Pengar finns givetvis, likväl slipper dom ställa upp på massa mediala jippon.

Sen kan man ju undra varför Fowler tramsar runt med massa pizza-slicar på bollen, svårt se att han verkligen gillar det och att de var hans idé.

Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

AndyK skrev: 30 okt 2020, 16:14Det har väl inte riktigt att göra med om de får betalt eller inte. Valet att välja en viss boll kan komma före erbjudandet om att få betalt. Det kan ju faktiskt vara så att de byter märke för att de gillar en boll bättre än den de spelar just nu.
Nu var det väl du som påstod en sak och jag som ställde en motfråga.
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 30 okt 2020, 14:43
AndyK skrev: 30 okt 2020, 14:34 Och även att vissa spelare väljer att spela något annat än Titleist, oavsett om det får betalt eller inte, för att de gillar än annan boll bättre än vad Titleist kan erbjuda.
Kan du nämna några toppspelare som spelar en annan boll än Titleist och inte får betalt?
Fast det behöver ju inte vara ett motsatsförhållande. Med det menar jag att man kan både få en boll man gillar OCH få betalt, för det får de nog allihopa.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 02 nov 2020, 14:27
Sandstream skrev: 30 okt 2020, 14:43
AndyK skrev: 30 okt 2020, 14:34 Och även att vissa spelare väljer att spela något annat än Titleist, oavsett om det får betalt eller inte, för att de gillar än annan boll bättre än vad Titleist kan erbjuda.
Kan du nämna några toppspelare som spelar en annan boll än Titleist och inte får betalt?
Fast det behöver ju inte vara ett motsatsförhållande. Med det menar jag att man kan både få en boll man gillar OCH få betalt, för det får de nog allihopa.
Självklart! Men jag är rätt övertygad om att tex alla TM-spelare inte skulle välja TP5 om bollvalet var fritt.
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

Med tanke på hur otroligt rika dom här spelarna vi pratar om redan är, så måste checken för att spela en boll som egentligen inte är deras första alternativ vara så sinnesjukt stor för att välja bort etc Titleist som vi pratar om nu.
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Sandstream skrev:
långryggen skrev: 02 nov 2020, 14:27
Sandstream skrev: 30 okt 2020, 14:43 Kan du nämna några toppspelare som spelar en annan boll än Titleist och inte får betalt?
Fast det behöver ju inte vara ett motsatsförhållande. Med det menar jag att man kan både få en boll man gillar OCH få betalt, för det får de nog allihopa.
Självklart! Men jag är rätt övertygad om att tex alla TM-spelare inte skulle välja TP5 om bollvalet var fritt.
Vilken hade de valt då?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

AndyK skrev:
Sandstream skrev:
långryggen skrev: 02 nov 2020, 14:27 Fast det behöver ju inte vara ett motsatsförhållande. Med det menar jag att man kan både få en boll man gillar OCH få betalt, för det får de nog allihopa.
Självklart! Men jag är rätt övertygad om att tex alla TM-spelare inte skulle välja TP5 om bollvalet var fritt.
Vilken hade de valt då?


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Jag hade valt en som går i hål! Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Skriv svar