Har Titleist tappat sin bolldominans?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

Hur kunde vi missa den hetaste golfspelaren just nu, Hatton..
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

Dobrik skrev:Hur kunde vi missa den hetaste golfspelaren just nu, Hatton..
ProV1x på honom


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 22 okt 2020, 12:45 Tror att de stora namnen spelar den boll som ger dem bäst betalt.
Tiger får nog en bra slant för att lira Bridgestone :)
Jag är inte så säker på det, de måste ha den bästa bollen för deras spel, och passar en bäst, ja då tar man den. Nu är det ju så med de stora märkena och deras premiummärken att det är ganska små skillnader, och kanonerna har nog en del att säga till om, men att de skulle lira på en pinnacle för att det ger bäst betalt, det tror jag inte.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

långryggen skrev:
Sandstream skrev: 22 okt 2020, 12:45 Tror att de stora namnen spelar den boll som ger dem bäst betalt.
Tiger får nog en bra slant för att lira Bridgestone :)
Jag är inte så säker på det, de måste ha den bästa bollen för deras spel, och passar en bäst, ja då tar man den. Nu är det ju så med de stora märkena och deras premiummärken att det är ganska små skillnader, och kanonerna har nog en del att säga till om, men att de skulle lira på en pinnacle för att det ger bäst betalt, det tror jag inte.
Rory hatar keps men spelar ändå med det. Just saying. Money talks.

Sen är det ju så att hade pinnacle kunnat betala hade dom även haft en premiumboll.

Det är som med allt annat, kompromisser. Tror du taylormade enbart erbjöd spelare det ”bästa” materialet för dom ? Nä, utan dom betalar mest.

Sen spelar ju vissa med märket men i själva verket kan det vara en annan klubba. Så är det inom alla sporter.

Hockey är ett exempel, där målvakter har Bauer produkter men som är brandade med CCM.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

stevvee skrev: 23 okt 2020, 08:09 Rory hatar keps men spelar ändå med det. Just saying. Money talks.
Ok, har du någon källa på det? Och inte den med att han inte spelade med keps i RC, för den förklaringen har han redan givit och det hade ju inte med ogilla att göra.
Rory är ju i en sådan sits att hade det stört eller påverkat hans spel så hade han kunnat lira utan, garanterat...

Men visst, money talks, men jag har svårt att se att titleist, om man man utgår från att deras boll är BÄTTRE, skulle betala avsevärt mkt mindre än exempelvis bridgestone, TM, Callaway eller någon av de andra märkena. Dvs, man spelar med en boll som passar ens spel, och premiumbollarna är såpass lika så man kan utan förluster inkludera dom i paketet av utrustningssponsorn.

Vad jag däremot funderat på är. Om man är kontrakterad av något annat än Titleist, men ändå spelar en annan boll än den man är kontrakterad av, DÅ är min känsla att man nästan uteslutande spelar Titleist. Man ser inga TM spelare med en Callawayboll.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 23 okt 2020, 07:35Jag är inte så säker på det, de måste ha den bästa bollen för deras spel, och passar en bäst, ja då tar man den. Nu är det ju så med de stora märkena och deras premiummärken att det är ganska små skillnader, och kanonerna har nog en del att säga till om, men att de skulle lira på en pinnacle för att det ger bäst betalt, det tror jag inte.
Utan att veta har jag svårt att tro att Rory, DJ, Rahm, Wolff, Morikawa med flera spelar TP5 för att den är bäst. Tror snarare att det ingår i dealen och det är bara att gilla läget.

Själv gillar jag spelare som Brooks som väljer allt själva och tar det som passar bäst.
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

långryggen skrev:
stevvee skrev: 23 okt 2020, 08:09 Rory hatar keps men spelar ändå med det. Just saying. Money talks.
Ok, har du någon källa på det? Och inte den med att han inte spelade med keps i RC, för den förklaringen har han redan givit och det hade ju inte med ogilla att göra.
Rory är ju i en sådan sits att hade det stört eller påverkat hans spel så hade han kunnat lira utan, garanterat...

Men visst, money talks, men jag har svårt att se att titleist, om man man utgår från att deras boll är BÄTTRE, skulle betala avsevärt mkt mindre än exempelvis bridgestone, TM, Callaway eller någon av de andra märkena. Dvs, man spelar med en boll som passar ens spel, och premiumbollarna är såpass lika så man kan utan förluster inkludera dom i paketet av utrustningssponsorn.

Vad jag däremot funderat på är. Om man är kontrakterad av något annat än Titleist, men ändå spelar en annan boll än den man är kontrakterad av, DÅ är min känsla att man nästan uteslutande spelar Titleist. Man ser inga TM spelare med en Callawayboll.
Var i någon podd med honom men minns inte vilken. Anledningen är enkel att folk spelar i keps och det är den största sponsordealen man kan få på kroppen.
Finns många golfare som använder keps just pga den anledningen.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Användarens profilbild
padre_bt_jarnestal
Inlägg: 23
Blev medlem: 05 apr 2017, 12:43

Väldigt intressant tråd! Men om vi nu håller oss till bollen och oss glada amatörer/weekend krigare. Vad spelar ni? Jag har dom två senaste säsongerna spelat den gula ProV1 då mina ögon ser den lite bättre i luften men sneglar på den gula RXS från Bridgestone då jag inte längre kommer över 105 mph med drivern. Anledningen till detta är att jag upplever att skalet på ProV1 skiljer sig mellan gul och vit boll, har testat RXS vit boll och jagar nu den gula för att se om Bridgestone ger mig samma känsla vad det gäller skalen


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

stevvee skrev:
långryggen skrev:
stevvee skrev: 23 okt 2020, 08:09 Rory hatar keps men spelar ändå med det. Just saying. Money talks.
Ok, har du någon källa på det? Och inte den med att han inte spelade med keps i RC, för den förklaringen har han redan givit och det hade ju inte med ogilla att göra.
Rory är ju i en sådan sits att hade det stört eller påverkat hans spel så hade han kunnat lira utan, garanterat...

Men visst, money talks, men jag har svårt att se att titleist, om man man utgår från att deras boll är BÄTTRE, skulle betala avsevärt mkt mindre än exempelvis bridgestone, TM, Callaway eller någon av de andra märkena. Dvs, man spelar med en boll som passar ens spel, och premiumbollarna är såpass lika så man kan utan förluster inkludera dom i paketet av utrustningssponsorn.

Vad jag däremot funderat på är. Om man är kontrakterad av något annat än Titleist, men ändå spelar en annan boll än den man är kontrakterad av, DÅ är min känsla att man nästan uteslutande spelar Titleist. Man ser inga TM spelare med en Callawayboll.
Var i någon podd med honom men minns inte vilken. Anledningen är enkel att folk spelar i keps och det är den största sponsordealen man kan få på kroppen.
Finns många golfare som använder keps just pga den anledningen.
Robert Rock’s frisyr tillåter inte någon larvig keps, den frisyren är värd mer än ett sponsorkontrakt Bild
Användarens profilbild
AndyK
Inlägg: 82
Blev medlem: 31 jul 2020, 13:57

padre_bt_jarnestal skrev:Väldigt intressant tråd! Men om vi nu håller oss till bollen och oss glada amatörer/weekend krigare. Vad spelar ni? Jag har dom två senaste säsongerna spelat den gula ProV1 då mina ögon ser den lite bättre i luften men sneglar på den gula RXS från Bridgestone då jag inte längre kommer över 105 mph med drivern. Anledningen till detta är att jag upplever att skalet på ProV1 skiljer sig mellan gul och vit boll, har testat RXS vit boll och jagar nu den gula för att se om Bridgestone ger mig samma känsla vad det gäller skalen


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Jag har kört RXS denna säsong. Tycker det är en riktigt skön boll. Dock spinner den lite för lite för mig, iaf i nätspelet.
Gula verkar svårt att få tag på i Sverige, verkar som man får beställa från UK. https://www.hotgolf.co.uk/product/bridg ... ls-yellow/


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Skriv svar