Har Titleist tappat sin bolldominans?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Sandstream skrev: 28 okt 2020, 09:54
Dobrik skrev: 27 okt 2020, 16:01Givetvis är det så, dom har killarna sitter i en sådan position så det spelar ju ingen roll vilken boll eller märke dom spelar, dom får betalt för det oavsett.
Vilka får Brooks betalt av?

Nike? ;)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Harry skrev: 28 okt 2020, 10:08Nike? ;)
Ja, men bara för kläderna och jag trodde vi diskuterade utrustning :)
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

Sandstream skrev:
Harry skrev: 28 okt 2020, 10:08Nike? ;)
Ja, men bara för kläderna och jag trodde vi diskuterade utrustning :)
Observera att Keopka fortfarande har en Nike-klubba i bagen, eller två ;)
Harry
Inlägg: 200
Blev medlem: 13 apr 2017, 10:39

Dobrik skrev: 28 okt 2020, 10:43
Sandstream skrev:
Harry skrev: 28 okt 2020, 10:08Nike? ;)
Ja, men bara för kläderna och jag trodde vi diskuterade utrustning :)
Observera att Keopka fortfarande har en Nike-klubba i bagen, eller två ;)
Vilka! 😱
Användarens profilbild
Dobrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 22 okt 2020, 12:21

Harry skrev: 28 okt 2020, 10:48
Dobrik skrev: 28 okt 2020, 10:43
Sandstream skrev:Ja, men bara för kläderna och jag trodde vi diskuterade utrustning :)
Observera att Keopka fortfarande har en Nike-klubba i bagen, eller två ;)
Vilka! 😱
Vill minnas att han sportade Nike Vaper Fly Pro Järn 3 ganska länge, även när han började mixtra med bagens innehåll.

Lär säkerligen ha bytt ut dom nu, detta var ju under samma veva som SM7 släpptes.

Åter till bollsnack!
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Sandstream skrev: 28 okt 2020, 09:54
Dobrik skrev: 27 okt 2020, 16:01Givetvis är det så, dom har killarna sitter i en sådan position så det spelar ju ingen roll vilken boll eller märke dom spelar, dom får betalt för det oavsett.
Vilka får Brooks betalt av?
jag skulle bli förvånad om det inte är så att det dimper ner något i kuvertet från Mizuno trots att han inte finns med i "stallet". men jag har fått för mig att utrustningsavtalen inte ger så vansinnigt mycket. jämfört med prispenganivåer eller andra reklamavtal och kläder.
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

långryggen skrev: 28 okt 2020, 12:30jag skulle bli förvånad om det inte är så att det dimper ner något i kuvertet från Mizuno trots att han inte finns med i "stallet". men jag har fått för mig att utrustningsavtalen inte ger så vansinnigt mycket. jämfört med prispenganivåer eller andra reklamavtal och kläder.
Det är därför Brooks inte har något utrustningsavtal, han vill kunna välja och testa allt nytt som kommer.
Det uppgav han i sin Q&A i går.

Ingen aning om Mizuno skickar pengar till honom.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Dobrik skrev: 28 okt 2020, 11:17Vill minnas att han sportade Nike Vaper Fly Pro Järn 3 ganska länge, även när han började mixtra med bagens innehåll. Lär säkerligen ha bytt ut dom nu, detta var ju under samma veva som SM7 släpptes.
Den senaste WITB jag kan hitta är ifrån augusti i år och då hade han en TM UDI 3I så Nike-klubban verkar vara pensionerad.
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Sandstream skrev: 28 okt 2020, 13:39
långryggen skrev: 28 okt 2020, 12:30jag skulle bli förvånad om det inte är så att det dimper ner något i kuvertet från Mizuno trots att han inte finns med i "stallet". men jag har fått för mig att utrustningsavtalen inte ger så vansinnigt mycket. jämfört med prispenganivåer eller andra reklamavtal och kläder.
Det är därför Brooks inte har något utrustningsavtal, han vill kunna välja och testa allt nytt som kommer.
Det uppgav han i sin Q&A i går.

Ingen aning om Mizuno skickar pengar till honom.
Om ett proffs tjänar ”tillräckligt” med pengar på sin golf så brukar de vara återhållsamma med att ingå avtal som begränsar deras artistiska frihet.

Det som de ev. missar är möjligheten att “utveckla” sin utrustning med företagets designers.
Dvs. få klubbhuvud (främst järn och wedgar) som är exakt som de vill ha dem.

En okontrakterad spelare med tour-kort får en viss anpassning och gratis utrustning från tour-bussarna utan knussel. Alltså inte så att de kan plocka hem 2-3 fulla bagar/vecka men åtm. en uppsättning som de provat ut på plats. Gratis reklam är guld värt för tillverkarna och för att knyta an till bollar så är det inget undantag. Det är gratis att spela t.ex Titleist utan kontrakt.

Egon
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Egon skrev: 28 okt 2020, 21:56 Om ett proffs tjänar ”tillräckligt” med pengar på sin golf så brukar de vara återhållsamma med att ingå avtal som begränsar deras artistiska frihet.

Det som de ev. missar är möjligheten att “utveckla” sin utrustning med företagets designers.
Dvs. få klubbhuvud (främst järn och wedgar) som är exakt som de vill ha dem.

En okontrakterad spelare med tour-kort får en viss anpassning och gratis utrustning från tour-bussarna utan knussel. Alltså inte så att de kan plocka hem 2-3 fulla bagar/vecka men åtm. en uppsättning som de provat ut på plats. Gratis reklam är guld värt för tillverkarna och för att knyta an till bollar så är det inget undantag. Det är gratis att spela t.ex Titleist utan kontrakt.

Egon
Just den delen får en ju att undra varför tex Rory, Tiger, DJ och Rahm valt att ha kontrakt med TM. De tre första är ju mer än ekonomiskt oberoende.
Som du skriver får de vara med i utvecklingen men jag misstänker att de får jäkligt bra betalt också för annars ser jag ingen poäng med upplägget från spelarnas sida.
Skriv svar