Mitt första set

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
OskarSandsjo
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 dec 2020, 17:21

Hej på er!

Jag tog grönt kort i höstas och spelar nu med lånade klubbor. Tänkte skaffa egna och har då kikat på begagnat för att hålla kostnaden nere.
Står och väljer mellan två set och jag kan verkligen inte bestämma mig.. kanske någon av er har erfarenhet av dessa och kan peka mig i någon riktning?

1. Callaway X2 Hot J4-PW + J3 Callaway Steelhead XR. 2 år gamla grepp. 1800kr. + frakt.
2. Callaway Big Bertha Fusion J4-SW + bag med vagn + Driver, 3,5,7 från Top Flite. Alla klubbor utom driver har 6 mån gamla grepp. 1200kr
3. Wilson D-200 med bag, driver från Callaway osv. J7 i behov av nytt skaft 1900kr.

Big Bertha verkar vara från 2007 medan X2 Hot är från 2014. Är nyare att föredra?
Båda set ska ha fina klubbhuvuden med några mindre repor.

Stort tack på förhand!
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Alt nr 1! Alla dagar i veckan
Callaway x2hot står sig än i dag och woodsen är 100 ggr bättre än topflite som antagligen heter x2.
Enda du behöver Komplettera är sw och ev putter

Sent from my Mi 10 using Svensktgolfforum mobile app

OskarSandsjo
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 dec 2020, 17:21

DormyarningeKent skrev: 29 dec 2020, 19:32 Alt nr 1! Alla dagar i veckan
Callaway x2hot står sig än i dag och woodsen är 100 ggr bättre än topflite som antagligen heter x2.
Enda du behöver Komplettera är sw och ev putter

Sent from my Mi 10 using Svensktgolfforum mobile app
Hej! Tack för din input! X2 Hot är endast järn, men går ju komplettera med begagnad driver osv!

Mvh Oskar
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Ja absolut, topflite woodsen måste du ändå byta ut senBild
5-6k totalt är det bra. Det är vad många reaset med 6 järn kostar idag.

Sent from my Mi 10 using Svensktgolfforum mobile app

OskarSandsjo
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 dec 2020, 17:21

Då känns X2 Hot som en bra investering! Hittat en riktigt billig driver med i bra skick som kostade 3500kr ny med. Kan vara värt att testa! Har en ståendes av okänt märke med som duger till en början. Så köper jag en putter och någon wedge!

Edit: slog till på en X2 Hot driver nu till en rimlig peng så det blir även X2 järn! Stort tack :)
WilsonKent
Inlägg: 183
Blev medlem: 07 aug 2018, 13:40

Fan va nice, riktigt bra uppsättning då jö BildBild
Snåla inte på putter bara, den bör du känns och jämföra med flera och en wedge med riktiga nya grooves (skåror) så du får bättre stopp på pitchar och chippar Bild

Sent from my Mi 10 using Svensktgolfforum mobile app

OskarSandsjo
Inlägg: 4
Blev medlem: 29 dec 2020, 17:21

Kommer bli kanon! Tack hjälpen och alla tips! 🤟🏼
Skriv svar