Geek No Brainer

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Fick en fråga om min driver.
Tänkte väl skriva lite om den då så även ni som bara spelar med OEM får liten inblick i vad som finns att erbjuda där ute :D
Geek är ett märke som endast säljs som komponent, dvs löst huvud som man monterar i ett valfritt skaft i. Främst är märket känt för sin längd, då det är det vanligaste märket bland longdrivers. Har massor av nationella titlar och VM titlar. Fast det är inte självklart att man kommer långt för att man har en Geek i bagen som ni säkert förstår. No Brainern är deras nyaste huvud och det förra heter DCT och har funnits många år.
Anledningen till att jag hittade denna klubban är att en god vän, Peter Almgren på Longbowgol.net, och är agent för detta i Sverige och även en riktigt duktig klubbmakare, och därav kändes det naturligt att testa klubban. Innan denna hade jag en DCT och det är också en lång rackare från tee när svingen stämmer. Bifogar lite bilder på skapelsen som mycke riktigt är väldigt diskret som ni säkert ser ;)
Bild
Bild
De vita fartlinjerna (som givetvis är inspirerade av gamla amerikanska muskelbilar) hjälper verkligen till att sikta rätt även om man inte alltid tror det efter att ha sett mig slå...

Mitt val av skaft blev House of Forged Prototype som är helt fantastiskt faktiskt. Levererar bättre än något annat skaft jag testat (och jag har testat många) och funkar både om man "smeker" iväg bollen eller om man vill döda den samma. Hänger med och kickar rejält! Visserligen ganska dyrt men hellre det om det bara fungerar.

Om någon är sugen på att panga några bollar med klubban så säg bara till eller pma så löser vi det om ni är i krokarna som är mitten av Skaraborg.
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Kör du låg loft och långt skaft ala longdriving eller är det standard längd och loft?

Vore kul att testa en longdrivingklubba nån gång.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Nä, den är uppmätt till 9,1 grader och är 45,5" lång.
En longdriving klubba är 48" och brukar ha ett loft på 4-6 grader.
Liiiite svårspelad blir den ;)
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
Skriv svar