Byta spikes på skorna?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Har för första gången bytt spikes på mina golfskor, ett par Puma Biofusion inköpta i våras.

Hur ofta är det normalt att byta spikes? Blev lite förvånad när de började ramla av redan efter ett par månader :o

Kan man byta den del som sitter fast i skon och som man fäster spiken i?
Att jag frågar beror på att det inte går att sätta dit på ett ställe för att "fästet" är för slitet.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Puma gör tabben i sina skor att inte dra åt spikarna från fabrik. Om du aldrig dragit dit dem kan jag förstå. Annars skulle jag skylla på otur om de ramlat ur. Att slita ut spikar på någon månad har jag lyckats med flera gånger.

Fästet är tyvärr något som inte går att göra något åt. Är det sönderslitet så är det. Jag brukar använda tvåkomponentslim och våld för att få en spik på plats.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KinG-NothinG skrev:Puma gör tabben i sina skor att inte dra åt spikarna från fabrik. Om du aldrig dragit dit dem kan jag förstå. Annars skulle jag skylla på otur om de ramlat ur. Att slita ut spikar på någon månad har jag lyckats med flera gånger.

Fästet är tyvärr något som inte går att göra något åt. Är det sönderslitet så är det. Jag brukar använda tvåkomponentslim och våld för att få en spik på plats.
Tackar för svaren! :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag köpte ett par Footjoys på Dormys Outlet när den fanns i Kungens kurva förra hösten som jag premiärade sista helgen i mars. Sedan har jag använt dem varenda runda under säsongen. Jag kommer byta spikes på dem efter säsongen då spikesen redan blivit rätt slitna.

Överlag har dojorna slitits som vara f-n. Tveksam om de håller för en säsong till.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanSGF skrev:Jag köpte ett par Footjoys på Dormys Outlet när den fanns i Kungens kurva förra hösten som jag premiärade sista helgen i mars. Sedan har jag använt dem varenda runda under säsongen. Jag kommer byta spikes på dem efter säsongen då spikesen redan blivit rätt slitna. Överlag har dojorna slitits som vara f-n. Tveksam om de håller för en säsong till.
Det jag har lärt mig är att byta dem så fort en lossnat, annars får man problem.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Har också biofusion och tappade min första på rangen så piggen gick av, fick köpa ett nytt set med dobb för att inte förstöra fästena.
Drog åt alla då jag tappade min andra, och sen dess har dom suttit kvar.

Dobbarna slits hårt när det är hårt i marken, polaren köpte nya Adidas i vintras och har bytt 2ggr på dessa.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar