Bollar på nätet

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
slegowitzh
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 maj 2014, 16:37

KinG-NothinG skrev:
Jahn Thelin skrev:Intressant att följa hur utvecklingen styrs mot att hela tiden hitta det som är billigast.

Jag är allt som oftast glad över att det finns en shop ute på golfklubben då jag behöver någon form av service.
Det absolut lättaste sätter att behålla den servicen är att köpa ett dussin bollar där emellanåt
Som shopägare är det skönt att höra detta från några. Samtidigt förstår jag de som vill spara lite pengar, tyvärr är det alldeles för många vid detta laget som vill ha det bästa och största utbudet i Shopen men handlar allt online.

Så snälla, stöd er lokala shop med det ni kan!
Nu har jag inte stenkoll på inköpspriser men vet att det är rätt kass marginal på speciellt Titleistprodukter överlag. Minns att vår pro sa att han går i princip +-0 när vi köper V1:or med 25% rabatt. Vet att det är bättre marginal på alla olika typer av Wilson Smartcore och liknande billigare bollar som i princip är gratis att köpa hem och kan säljas för ~129kr/dz.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Inom jakt så går handlarna +/- 0 på alla vapen sen hoppas de att kunderna kommer tillbaka och köper patroner, kläder, stövlar med mera... Tänk om shopen skulle sälja stickorna till inköpspris och sen allt runtomkring till vinster...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Latva
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 jun 2014, 10:19

KinG-NothinG skrev:
Jahn Thelin skrev:Intressant att följa hur utvecklingen styrs mot att hela tiden hitta det som är billigast.

Jag är allt som oftast glad över att det finns en shop ute på golfklubben då jag behöver någon form av service.
Det absolut lättaste sätter att behålla den servicen är att köpa ett dussin bollar där emellanåt
Som shopägare är det skönt att höra detta från några. Samtidigt förstår jag de som vill spara lite pengar, tyvärr är det alldeles för många vid detta laget som vill ha det bästa och största utbudet i Shopen men handlar allt online.

Så snälla, stöd er lokala shop med det ni kan!
Försöker att stödja den lokala shoppen på hemmabanan så mycket som möjligt. Köper klubbor, kläder, någon handske då och då. Ibland något paket med bollar. Dock beställer jag oftast bollar på nätet genom NJ Golf eftersom jag med mitt HCP 14,4 fortfarande kan spelar bort hyffsat mycket boll på en säsong. Men har ju även märkt att när man köper merparten av sin utrustning hos den lokala så är ju iallafall inte våran pro sämre än att han brukar ge en ganska fina rabatter på sakerna.
Skriv svar