Bollar på nätet

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MarkusSvard
Inlägg: 13
Blev medlem: 04 maj 2014, 09:54

Har beställt bollar från nätet ett par år nu men verkar som att mitt ställe, floridabollen.nu ska lägga ner.

Vilka andra sidor finns det om man inte är så 100%-igt kräsen med nyskick på bollarna?

Har någon några erfarenheter?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

out-of-bounds.se kan jag rekommendera, extremt snabb leverans...
slegowitzh
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 maj 2014, 16:37

Vi hade en diskussion om det här ämnet tidigare. Som tidigare nämnt är outoufbouds.se väldigt bra. Har själv beställt ett hundratal prov1:or från den sidan och är riktigt nöjd. B-klassen står sig riktigt bra och duger både till träning och tävling.

Sen har vi också Njgolf.se. Har själv inte beställt därifrån men har hört fina saker om det företaget. Personligen håller jag mig till outofbounds.
Användarens profilbild
Tomas
Inlägg: 20
Blev medlem: 04 maj 2014, 18:55
Ort: Västerås

slegowitzh skrev:Vi hade en diskussion om det här ämnet tidigare. Som tidigare nämnt är outoufbouds.se väldigt bra. Har själv beställt ett hundratal prov1:or från den sidan och är riktigt nöjd. B-klassen står sig riktigt bra och duger både till träning och tävling.

Sen har vi också Njgolf.se. Har själv inte beställt därifrån men har hört fina saker om det företaget. Personligen håller jag mig till outofbounds.
Jag brukar köpa min Pro V1'or från NJGolf. Alltid funkat bra. Klassöverstämmande skick på bollarna och snabb leverans.

En annan fråga, finns det någon nuförtiden som köper sprillans bollar i shoppen?

Ett dussin V1'or går ju lös på strax över femhunkan.
Västerås GK, hcp 9,4
Callaway Big Bertha Diablo 10 gr, Callaway Diablo Edge 15 gr.
Callaway X18 J4-PW.
Callaway X-series Jaws 52, 54, 60.
Odyssey DF 990.
Användarens profilbild
JoshSWE
Inlägg: 12
Blev medlem: 05 maj 2014, 19:45

Slår också ett slag för NJGolf. Enkelt, snabb leverans och bra priser.
Medlem på Västerås GK, en av landets äldsta golfklubbar.

Mizuno JPX825 9.5* - Mizuno MP-54 J3-PW
Mizuno MP-T4 50* 54* 58* - Nike Method 004
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En annan fråga, finns det någon nuförtiden som köper sprillans bollar i shoppen?
Bollar i shoppen - finns det fortfarande :)
Användarens profilbild
Tomas
Inlägg: 20
Blev medlem: 04 maj 2014, 18:55
Ort: Västerås

JohanSGF skrev:
En annan fråga, finns det någon nuförtiden som köper sprillans bollar i shoppen?
Bollar i shoppen - finns det fortfarande :)
Japp, det gör det, men det känns ju som pengar i sjön när man kan köpa "Klass A-floridabollar" på nätet...
Västerås GK, hcp 9,4
Callaway Big Bertha Diablo 10 gr, Callaway Diablo Edge 15 gr.
Callaway X18 J4-PW.
Callaway X-series Jaws 52, 54, 60.
Odyssey DF 990.
Jahn Thelin
Inlägg: 4
Blev medlem: 10 maj 2014, 08:19

Intressant att följa hur utvecklingen styrs mot att hela tiden hitta det som är billigast.

Jag är allt som oftast glad över att det finns en shop ute på golfklubben då jag behöver någon form av service.
Det absolut lättaste sätter att behålla den servicen är att köpa ett dussin bollar där emellanåt
Användarens profilbild
Tomas
Inlägg: 20
Blev medlem: 04 maj 2014, 18:55
Ort: Västerås

Jahn Thelin skrev:Intressant att följa hur utvecklingen styrs mot att hela tiden hitta det som är billigast.

Jag är allt som oftast glad över att det finns en shop ute på golfklubben då jag behöver någon form av service.
Det absolut lättaste sätter att behålla den servicen är att köpa ett dussin bollar där emellanåt
Självklart ska man stödja shopparna ute på klubbarna, det gör även jag genom att köpa handskar, rangekort, kläder och ibland även utrustning där.

Det var mest en fundering rent allmänt, då det skiljer flera hundra på ett dussin nya bollar mot ett dussin "klass-A-internetbollar".

Så som en annan sprider bollar skulle man bli ruinerad på att slänga ut en femhundring för varje dussin. :roll:
Västerås GK, hcp 9,4
Callaway Big Bertha Diablo 10 gr, Callaway Diablo Edge 15 gr.
Callaway X18 J4-PW.
Callaway X-series Jaws 52, 54, 60.
Odyssey DF 990.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jahn Thelin skrev:Intressant att följa hur utvecklingen styrs mot att hela tiden hitta det som är billigast.

Jag är allt som oftast glad över att det finns en shop ute på golfklubben då jag behöver någon form av service.
Det absolut lättaste sätter att behålla den servicen är att köpa ett dussin bollar där emellanåt
Som shopägare är det skönt att höra detta från några. Samtidigt förstår jag de som vill spara lite pengar, tyvärr är det alldeles för många vid detta laget som vill ha det bästa och största utbudet i Shopen men handlar allt online.

Så snälla, stöd er lokala shop med det ni kan!
Skriv svar