Tredje gången gillt..

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Shaun
Inlägg: 10
Blev medlem: 23 sep 2014, 06:20
Ort: Höllviken

Jag började spela 2004 och då med Cleveland CG7 klubbor, var väl inge vidare och jag slutade ganska snart efteråt. 2008 började jag igen och då med callaway x18 grafit reg som jag först tyckte var bra men sedan insåg jag att de var lite för mjuka. Tyvärr fick jag problem med axlarna 2009 och sedan tog lusten slut. Nu är jag lite äldre, har ny energi och vill ta upp spelandet igen, men nu måste jag köpa nya grejer då jag sålde och gav bort mycket 2012...
Så vad skulle ni kika på som är lättspelat men med potential och som funkar i några år för en som börjar om på 56...?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag kan rekommendera de jag spelar med Cobra AMP Cell. Mkt lättspelade. Callaway X Hot ska vara enkla också.

Tänkte du handla på blocket eller i butik?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Håller med om valfri Cobra AMP, AMP Cell eller BIO Cell!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Mitt tips är att gå och prova ut klubbor. Det är värt varenda spänn (vissa drar av kostnaden för fittingen så då blir det gratis) och du får klubbor som är bra för just dig.
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Sandstream skrev:Mitt tips är att gå och prova ut klubbor. Det är värt varenda spänn (vissa drar av kostnaden för fittingen så då blir det gratis) och du får klubbor som är bra för just dig.
+1

Skaftlängd, lie, skaftstyvhet m.m. är individuellt för just dig mycket viktigare än märke på klubbhuvudet. Provslå klubborna innan du köper något.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Shaun
Inlägg: 10
Blev medlem: 23 sep 2014, 06:20
Ort: Höllviken

Tack för tipsen.
Efter att ha provslagit så slutade det med Ping G20 sw-5 och ping hybrid g20 20 grader, ping G20 wood 5a. Nu har jag bara kvar att välja bag, putter och ev drive, men det är inte superviktigt med drive, ska dock prova g30 som ska vara fin.
Det lite lustiga är att jag provputtat massor med klubbor nu och förr körde jag typ doc15, taylormade rossa agsi moderna putters, men idag puttar jag bättre med en klassisk typ ping karsten eller scottdale. Kan det bero på att det är inomhus jag testat dem?

Ang bagen så gillar jag sun mountain, dock är jag allergisk för neoprene och det ser ut som det på bärremmarna på h2no...nån som vet? Sun mountain svarar inte på mail...
Vill ha en lätt bra och snygg barbag med hyfsad klubbseparation och bra fack, gärna vattentät för avtorkning av smuts.
Skriv svar