Nike Vapor Pro Driver - Dålig längd - Video

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Kul att Nike är så bestörta av vad en tomte i ett litet hus i England tycker. Hade kunnat gå att sköta så mycket finare!
Lite ovanligt att stora företag gör bort sig så kapitalt.

Mark har ca 130.000 prenumeranter på Youtube och de populäraste klippen har ett par 100.000 visningar (800.000 som mest).
Knappast ovanligt, händer garanterat oftare än vad man tror. Samma sak med testare som säger att produkter är bättre än vad de är.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Naturligtvis är det inte ovanligt att märken köper tidningar och annat. Kan tänka mig att Mark är den som har flest tittare vad gäller ensamma aktörer över nätet därtill och att han (åtminstone verkar) vill hålla sig till faktan och låta den tala för sig själv.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Naturligtvis är det inte ovanligt att märken köper tidningar och annat. Kan tänka mig att Mark är den som har flest tittare vad gäller ensamma aktörer över nätet därtill och att han (åtminstone verkar) vill hålla sig till faktan och låta den tala för sig själv.
Det verkar vara en utbredd kultur inom många branscher, att man förser tidningar med annonsintäkter och får bra tester som tack.

Vet själv om tidningar där de som skickat in produkterna för test fått läsa och godkänna testerna innan de publiceras.

Svensk Golf hade en test av drivers för något år sedan där de anonymiserade alla klubbor som A, B, C osv. Antagligen för att de inte vill stöta sig med annonsörerna.
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Sandstream skrev:En ny video där Mark tar hjälp av sin kompis som har betydligt högre klubbhastighet, 117 mph mot Marks 105 mph (de nämner hastigheten i videon men det står ingenstans).

De jämför Ping G30 mot Nike Vapor Flex och för den snabbsvinganden kompisen blir resultatet detsamma, Nike går kortare.

https://www.youtube.com/watch?v=izAQCskG6Zc
Nu känns han som en riktig sellout. Han står ju och försöker övertyga sig själv att den är bättre än vad den är.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag kan tänka mig att NIKE har en rätt kraftfull PR-avdelning som legat på. Tänkt scenario:
Hej Mark
Vi känner inte att testen du gjorde visade klubban från dess bästa sida. Vi vill gärna att du gör om testerna med någon med högre klubbhastighet. Vi kompenserar dig självklart för det här extraarbetet genom att bjuda in dig till vår testanläggning i Carlsbad Californien till nästa klubblansering... Vad sägs?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Känns ändå som att om de varit så smidiga så hade Mark själv skött det lite smidigare. Med tanke på allt på sociala medier så var han utan tvekan väldigt stött så jag tror på en lite barskare version.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Jag kan tänka mig att NIKE har en rätt kraftfull PR-avdelning som legat på. Tänkt scenario:
Hej Mark
Vi känner inte att testen du gjorde visade klubban från dess bästa sida. Vi vill gärna att du gör om testerna med någon med högre klubbhastighet. Vi kompenserar dig självklart för det här extraarbetet genom att bjuda in dig till vår testanläggning i Carlsbad Californien till nästa klubblansering... Vad sägs?
Tillverkare och leverantörer ska inte lägga sig i tester om det inte rör sig om direkta felaktigheter. Det kommer alltid bita tillbaka och det borde Nike veta.

I videon där de jämför R15 och Nike blir det ju tydligt att R15 går klart längre för Steve med högre klubbhastighet.

Just nu känns Nikes nya drivers som sminkade grisar.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Här jämför Mark Vapor Pro mot Mizuno JPX850 och resultatet blir detsamma: Nike Vapor går avsevärt kortare :(

https://www.youtube.com/watch?v=oBtXnH0Pulc
biles_3
Inlägg: 64
Blev medlem: 24 feb 2015, 15:10

Hade gärna velat se ett test med fjolårets modell och nya vapor. Kanske får göra detta själv!
Driver: Nike Vapor Fly DI 7x Tippad 1" 3W CallyXR 15 Blacktie 7M3 Järn: Nike VR Pro Blades 4-P Pro MODUS 120TX alt Nike Vapor Pro Blades DG X100 Wedgar: Nike Engage 52SS/58DS DG X100 Putter: Nike Method Mod 30 Boll: RZN Black
Skriv svar