Taylor Made Daddy Long Legs

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har känt lite på den här puttern ett par gånger och gillar det jag känt.
Jag är inte missnöjd med min nuvarande putter men tycker ändå det känns som att den här Taylor Made Daddy Long Legs skulle kunna hjälpa mig med puttningen. Dels så känns det som att den är enklare att hålla i plan med underarmarna då skaften är längre än det normala, 35 / 38 tum. Sen tycker jag balansen i klubbhuvudet som för övrigt ser ut som ett rymdskepp är otroligt välbalanserat och jämt. Jag får en känsla att att den hjälper min pendel.

Men jag tänkte slänga ut frågan här om någon haft den i bagen eller haft något liknande i bagen? Och input på det?

Bild
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag har spelat med Ghost Spider i fyra säsonger nu. Vilken är väldigt lik även om den naturligtvis inte har det extra långa skaftet. Jag älskar min putter men jag vet inte varför.


Sent from my iPhone using Tapatalk
pga_robban
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 maj 2014, 21:33

Har spelat med en Daddy Long Legs sen förra året, jag kommer aldrig att byta. Har minskat min puttstatistik med 2 slag per runda.
In my TaylorMade golfbag:
Driver: TaylorMade SLDR
Spoon: TaylorMade R11 TP
Hybrid: TaylorMade SLDR
Järn: TaylorMade TP MC
Wedgar: Callaway Jaws, 52/58
Putter: TaylorMade Daddy Long Legs
Boll: Bridgestone Tour B-330
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Getinthehole skrev:Köpte denna häromdagen och hittills är jag nöjd, även fast jag verkligen knappt använt den. Men jag har alltid haft problem med att jag skär mina puttar. Alltså inte har en riktig pendel rörelse rakt bakåt och igenom.

Jag kände direkt när jag provade denna inne på dormy att man nästan tvingade sig själv att ha en bra pendelrörelse med den pga dess vikt och längre skaft. Den oerhört stabil och inbringer mer självförtroende iaf för mig och det är en stor del av att putta bra enligt mig.
Du får återkomma när du spelat ett gäng rundor! Jag har ännu inte kunnat köpa den. Kostar ju ändå 2200 :-!
Dennislithander
Inlägg: 14
Blev medlem: 14 mar 2015, 19:56

Köpte min i höstas, känner dock atg CB inte är något för mig, ett tefat med en tvåkiloshantel till grepp känner jag...
#pushhook
Skriv svar