Golfkikare

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JoshSWE
Inlägg: 12
Blev medlem: 05 maj 2014, 19:45

Avståndsnörd som jag är har jag alltid letat sprinklerlock och stegat mig runt på banan. I år har jag löst det med en golfkikare. ParGate, valdes på grund av det låga priset jämfört konkurrenterna men håller hög kvalitet och är enkel att använda. Rekommenderas!
ScreenHunter_030.jpg
ScreenHunter_030.jpg (41.11 KiB) Visad 14277 gånger
Medlem på Västerås GK, en av landets äldsta golfklubbar.

Mizuno JPX825 9.5* - Mizuno MP-54 J3-PW
Mizuno MP-T4 50* 54* 58* - Nike Method 004
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag har testat en kikare ett par gånger av en polare som har en.
Den har en funktion som gör att den hittar flaggan och då vibrerar den till och visar avstånden till flaggan. Har Pargate det också?

De kör ju mycket marknadsföring kring Viasat + Golf.se
Användarens profilbild
JoshSWE
Inlägg: 12
Blev medlem: 05 maj 2014, 19:45

ParGate har inte den funktionen. Minns inte vad tekniken heter men det bygger på att det sitter prismor i toppen av flaggorna. Ängsö GK har investerat i såna fina flaggor.
Medlem på Västerås GK, en av landets äldsta golfklubbar.

Mizuno JPX825 9.5* - Mizuno MP-54 J3-PW
Mizuno MP-T4 50* 54* 58* - Nike Method 004
Hackaren
Inlägg: 11
Blev medlem: 11 maj 2014, 16:57

JohanSGF skrev:Jag har testat en kikare ett par gånger av en polare som har en.
Den har en funktion som gör att den hittar flaggan och då vibrerar den till och visar avstånden till flaggan. Har Pargate det också?

De kör ju mycket marknadsföring kring Viasat + Golf.se
Min Bushnell V3 har detta, de kallar det "pin seeker". Ingen extra utrustning behövs på flaggorna, det görs optiskt.

Enligt min mening är Pargate en budgetkikare som är OK men det finns bättre. Man får vad man betalar för som vanligt. Googla runt på tester.
DonnieBrasco
Inlägg: 9
Blev medlem: 12 maj 2014, 20:36

Prismor på flaggorna gör det bara enklare att hitta rätt avstånd. Att en del kikare vibrerar när flaggan träffas är sjukt bra. Själv har jag Bushnell V3, klart den bästa jag provat. Bushnell kallar vibrationen för "jolt".
Norrköpings Gk
Hcp: 0
Driver: Callaway Big Bertha Alpha, Fubuki Z Tour X-Stiff
Hybrid: X2 hot PRO
Järn: Callaway x-forged Project x Pxi 6.5
Wedgar: 52, 56 & 60 callaway forged copper
Putter: ja, tänk om man kunde hålla sig till 1....
Användarens profilbild
Oskar
Inlägg: 21
Blev medlem: 11 jun 2014, 18:04

Har alltid tyckt att avståndslaser är lite väl löjligt men sedan jag testat en kompis blev jag helt såld. Idag invigde jag min alldeles egna GolfBuddy LR3!

Otroligt snabbt och smidigt hjälpmedel som bara idag fick mig att ändra klubba flera gånger. ;)
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag köpte en Pargate för 2-3 år sedan och det tog ca 1 år innan den första gick sönder. Reklamerade den och fick en ny. Nu har den också börjat strula. Problemet är att LCD-tecknen blir knappt synliga, försvinner helt för att en bra dag komma tillbaka. Blir ingen ny Pargate. Kommer nog att investera i en Bushnell istället då de brukar få bra omdömen i tester.

Prismor på flaggorna borde alla banor ha. Fungerar klockrent!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

De senaste kikarna verkar inte behöva prismor för att hitta flaggan. Kikaren vibrerar till när den hittat kikaren och det är verkligen megabra!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

DonnieBrasco skrev:Prismor på flaggorna gör det bara enklare att hitta rätt avstånd. Att en del kikare vibrerar när flaggan träffas är sjukt bra. Själv har jag Bushnell V3, klart den bästa jag provat. Bushnell kallar vibrationen för "jolt".
Köpte en sån, Bushnell V3, för ett tag sedan och har nu spelat ett par rundor. Otroligt nöjd med kvalité och funktion. Klart bättre än den Pargate jag hade innan.

Angående prismor på flaggorna så har de precis fixat det på en av mina hemmabanor (Kings i Kungsängen) och det fungerar riktigt bra. På den andra banan (Queens) finns det inte och det märks att det är aningen svårare för kikaren att hitta flaggan om det finns något annat bakom.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Är det värt att kosta på sig en Bushnell Z6 istället för V3?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar