2015 års bästa drivers!

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Vi jagar alla efter den bästa drivern, men det är inte helt enkelt då klubbtillverkarna varje år pumpar ut nya klubbor för att fortsätta sälja.
En modell får sällan stanna på hyllan inne i shopen i mer än en säsong tyvärr. Det medför också att det kommer ut nya spännande tester varje år!

Jag tänkte tipsa om det senaste testet jag läst som är väldigt klokt sammanfattat till:

"Det finns ingen driver på marknaden som är bäst. Men det finns en driver på marknaden som passar dig bäst"

Här är årets test av drivers från siten golfwrx:
http://www.golfwrx.com/288143/2015-gear ... t-drivers/

Jag tycker det är rätt slätstruket att det ändå är de stora tillverkarna som hamnar i topp. Det måste dock vara jobbigt för till exempel Nike att de hamnar utanför listan. Men att det är de övriga stortillverkarna i topp säger ganska mycket om att det är pengar som styr utvecklingen av golfprylar. Ju mer pengar en tillverkare har, desto bättre klubbor kan de utveckla.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I vanlig ordning är det bara de stora märkena som syns ja. Och jag tror du är helt inne på rätt spår Johan - pengarna styr. Tyvärr styr inte bara pengarna utvecklingen och marknadsföringen, de styr troligen test typ dessa. Personligen spelar jag Titleist av flera olika anledningar och jag kan aldrig tro att jag brytt mig i just dessa test. Även om det för mig är intressant att veta vid försäljning. Som sagt finns det inte en klubba som är bäst.

Vill även rekommendera MyGolfSpys test som de håller på med just nu - tycker deras infallsvinkel med att göra det opåverkat är väldigt intressant. Just det faktum att de kör hårt på just det gör det hela än mer viktigt tycker jag.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag kan intyga att testerna i stora tidningar sällan är objektiva. Tidningarna är alldeles för beroende av de stora annonsörernas pengar.

Som Max nämner släpper http://www.mygolfspy.com/ sin oberoende test i dag och det ska bli intressant att läsa.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:Jag kan intyga att testerna i stora tidningar sällan är objektiva. Tidningarna är alldeles för beroende av de stora annonsörernas pengar.

Som Max nämner släpper http://www.mygolfspy.com/ sin oberoende test i dag och det ska bli intressant att läsa.
Tycker verkligen om att de tar in "No names" också för svenska marknaden. Börjar tröttna på att se samma fem eller sex märken om oh om igen...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Tycker verkligen om att de tar in "No names" också för svenska marknaden. Börjar tröttna på att se samma fem eller sex märken om oh om igen...
Håller med!

Såg att det var ett par märken jag inte känner igen:

Adams
Bombtech *
Bridgestone
Callaway *
Cleveland
Cobra
Geek
Mizuno
Nike
PING
PowerBilt
Royal Collection
Srixon
TaylorMade
Titleist *
TourEdge
Wilson

* Ville inte vara med :(
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:
Sandstream skrev:Jag kan intyga att testerna i stora tidningar sällan är objektiva. Tidningarna är alldeles för beroende av de stora annonsörernas pengar.

Som Max nämner släpper http://www.mygolfspy.com/ sin oberoende test i dag och det ska bli intressant att läsa.
Tycker verkligen om att de tar in "No names" också för svenska marknaden. Börjar tröttna på att se samma fem eller sex märken om oh om igen...
Absolut roligt med mindre namn. Det är dock inte konstigt att vi ser samma tillverkare i toppen, har man både erfarenhet och pengar så ligger man i toppen.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Vad som även borde diskuteras är ju vad som går som det du söker i en driver - bara för att den går längst är den ju inte bäst. Förlåtenhet (eller vad det nu kallas) är ju inte heller en självklar etta. Vad skulle ni anse var de tre viktigaste parametrarna att titta på?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Här är listan med vilka drivers som går längst: http://www.mygolfspy.com/2015-most-want ... ce-awards/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Skönt att se att man spelar en riktigt kortflygande sak - då har jag något att skylla på åtminstone! Vidare intressant att Cobra placerar sig riktigt bra och att Nike verkar gjort ett riktigt bottennapp i år!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Skönt att se att man spelar en riktigt kortflygande sak - då har jag något att skylla på åtminstone! Vidare intressant att Cobra placerar sig riktigt bra och att Nike verkar gjort ett riktigt bottennapp i år!
Har läst och sett flera tester där man lovordar Cobrorna. Ska nog försöka testa dem någon dag.

Tycker testet var lite rörigt med olika svinghastigheter men kul att någon gör ett helt oberoende test :)
Skriv svar