SLDR och SLDRs recension

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KinG-NothinG skrev:Att en tyngdpunkt långt fram, långt ner i klubban skapar mindre dynamisk loft - hur menar du med det?
Nu är jag ute på djupt vatten men är det inte så enkelt att den tyngsta delen på klubbhuvudet kommer att "släpa efter" den lättare delen? Det skulle isf ge ett lägre dynamiskt loft.
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Det blir nog en SLDR 460 för mig, var ute idag och spela och har inte statistiken framför mig men träffa 14/16 fairways och den längsta var på 220m och den kortaste på ca 196m, vilket är helt otroligt för mig, köper ett demoex av en Pro :)
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Stod på rangen i går med en kompis som är Ping-frälst. Slog ett par drives och de skruvade sig till höger hela tiden. Sa till kompisen att jag nog var tvungen att justera klubban och han undrade om den där vikten på undersidan av SLDR verkligen fungerar? Vi får väl testa sa jag.

Flyttade vikten till Draw och slog två bollar som båda fick en jättefin draw.
Flyttade vikten till Fade och slog två bollar som båda fick en jättefin fade.
Flyttade vikten till mitten och slog två bollar som båda gick spikrakt.

:D

Ovanstående kan man tolka som att det fungerar riktigt bra och det gör det säkert om man slår någorlunda konsekvent. Tyvärr så gör jag inte det för när vi var klara ställde jag den på aningens Draw och vips så började bollarna gå till höger :(

Ska testa lite mer i dag och försöka få till snygga långa draws! 8-)
NewUser
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 maj 2014, 12:04

Har gnetat på hela säsongen med Diamana D+ -skaftet som ändå inte kännts bra men fick i helgen testat med ett gammalt beprövat kort, Grafalloy ProLaunch Red (S). Stabilare skaft helt klart och en skön känsla infann sig direkt så det får sitta kvar till leveransen av Grafalloy BiMatrix och ProjectX Tour Issue anländer. När väl de nya skaften kommit så blir det till att hyra en timmes tid i TrackMan för att få lite siffror på de olika skaftens värden med min sving men i slutändan så är ändå känslan viktigast, man måste ju lita på klubban när man står där på tee...
Skriv svar