Nike Slingshot 2014 järnset.

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
erixon
Inlägg: 1
Blev medlem: 19 maj 2015, 11:30

Tjena!

Jag spelar på HCP 18 och lägger inte ner överdrivet mycket tid på golfen, tyvärr. Däremot tycker jag golf är underbart kul och jag tänker att jag kan bli mer inspirerad av nya klubbor. Det är också något som jag behöver då mina gamla är just det, gamla.

Jag har kollat lite på dessa:
http://cdon.se/sport/nike-slingshot-mrh ... -p32471659

Mailat med dem och de är från 2014 tydligen så inga gamla klubbor. Vad jag förstått är det mycket spelförbättrande och det skulle eventuellt passa mig då jag kan slå snett på bollen, all hjälp är behövlig så att säga.

Jag slår dock väldigt hårt på bollen och har egentligen ingen koll alls. Men vet att jag måste ha stål-skaft. Vill dock inte lägga mer är max 3000 kr på ett nytt set och detta pris är bra.

Någon som har någon uppfattning om dessa klubbor? Försöker hitta reviews online men hittar knappt något.

Tack på förhand,
mvh
Viktor
Sebbe
Inlägg: 5
Blev medlem: 08 apr 2015, 16:03

Jag skulle kika på dormy, dom har ett brett sortiment och väldigt billiga är dom flesta, om du endå vill ha billigare skulle jag tipsa om onlinegolf.se det är en engelsk hemsida men av vad jag sett har dom väligt bra priser på klubbor och av vad jag läst är dom väldigt bra. Jag skulle tittat in på båda sidorna och kollat igenom lite om jag vore dig
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Jag skulle inte lägga alltför stor vikt vid valet av återförsäljare så länge den är att klassa som pålitlig. En doldis som jag har mycket bra upplevelse av är Budgetgolf.se. De säljer alltid några set/klubbor till riktigt bra pris.

Just nu är väl detta set det mest intressanta om man vill ha stålskaft: http://www.budgetgolf.se/2014/product.asp?id=9193

Men jag är inte rätt person att uttala mig om vad som är vettigt för dig. Lycka till med klubbköpet!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar