Köpa fairwaywood

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Hallå,

Jag har nu blivit väldigt sugen på att köpa en fairway klubba, men jag är väldigt osäker på hur jag kommer prestera med den. Jag har fått för mig att min träff är för dålig för att jag ska kunna få ut den riktning och längd jag behöver. Jag själv spelar runt 12hcp och tycker jag träffar j6/j7 rätt så bra. Jag testade förra veckan en Callaway x2 hot 4 wood och hade väldigt varierande träffar, men de som jag träffade bra flög också bra.

Vad har ni för hcp och vilken grad har ni som kör fairway klubbor/spooner osv.

Måste tillägga att fairway slag/ruff är det jag är mest intresserad av.
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

Jag har helt nyligt skaffat en Adams Fast 12 3W med 13,5 grader loft och en Adams hybrid på 20 grader.

Jag har tidigare aldrig ägt varken FW eller hybrid, har bara haft låga järn. Men det går ju inte att spela med när det bara regnar hela tiden...
Så här i efterhand borde jag köpt en spoon med högre loft, kanske 15 grader istället. Jag får ta i lite för mycket för att få den bollflykt jag vill ha.

7,5 i hcp och spelar kanske 10 rundor per säsong numer. :?
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag kan rekommendera första klubban du köper för fairway att vara på närmare 20 grader. Många jag träffar på har samma problem som Leif ovan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag hade en FW5 i baggen förra året men har tagit ur den eftersom jag inte kunde hantera den.
Har en H3 och H5 istället men slår ingen av dem bra för tillfället.
Skriv svar