Grepprekommendationer?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

MizunoMade skrev:Jag har nyligen testat Golfpride MCC plus 4, gillar det greppet skarpt. Kommer köra det helt över på alla mina klubbor, har nyligen satt det på driver samt fw och nya järnsetet som landar om en dryg vecka kommer också ha det greppet.
Dem vill jag testa nästa år! De känns väldigt logiskt att grepptrycket skall vara så jämt som möjligt.

Förstår inte att proffsen envisats med att greppa olika lager tejp så det passar dem. Varför inte bara gjuta ett grepp som är custom för varje individ? Visst det är en kostnadsfråga men om de kan åka privatjets till nästa tävling borde dem kunna göra anpassade grepp också Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Rasmus Mildek skrev:
MizunoMade skrev:Jag har nyligen testat Golfpride MCC plus 4, gillar det greppet skarpt. Kommer köra det helt över på alla mina klubbor, har nyligen satt det på driver samt fw och nya järnsetet som landar om en dryg vecka kommer också ha det greppet.
Dem vill jag testa nästa år! De känns väldigt logiskt att grepptrycket skall vara så jämt som möjligt.

Förstår inte att proffsen envisats med att greppa olika lager tejp så det passar dem. Varför inte bara gjuta ett grepp som är custom för varje individ? Visst det är en kostnadsfråga men om de kan åka privatjets till nästa tävling borde dem kunna göra anpassade grepp också Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Kan bara rekommendera dem, har gett mig mycket bättre handleder till mina woods. Blir spännande att se på mitt nya set som landar om en dryg vecka, hoppas att det ska göra samma skillnad.

Dock ser jag mest fram mot att testa greppen på wedgar, lär dock vänta tills jag köpt nya vilket tyvärr för min ekonomi lär ske ganska snart. Känns riktigt logiskt eftersom där greppar man ner oftare.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Köpte en ny innebandyklubba till grabben idag å när jag höll i klubban så kände jag wow, såhär vill jag att mina golfklubbor ska kännas. Ngn som har tips å ideer om grepp som skulle kunna kännas liknande en nylindad innebandyklubba? Greppet alltså inte helheten ;)
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Wolfsheim skrev:Köpte en ny innebandyklubba till grabben idag å när jag höll i klubban så kände jag wow, såhär vill jag att mina golfklubbor ska kännas. Ngn som har tips å ideer om grepp som skulle kunna kännas liknande en nylindad innebandyklubba? Greppet alltså inte helheten ;)
http://www.nordicagolf.se/golfgrepp/win ... t-tan.html

Kan tänka mig att du skulle gilla dessa.

https://www.google.se/search?q=happy+gi ... -j3chLM%3A

Annars kan du fråga den här killen om tipsBild ser nästan ut som en innebandy klubba..
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Senast redigerad av Rasmus Mildek den 25 sep 2015, 18:22, redigerad totalt 1 gånger.
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:Köpte en ny innebandyklubba till grabben idag å när jag höll i klubban så kände jag wow, såhär vill jag att mina golfklubbor ska kännas. Ngn som har tips å ideer om grepp som skulle kunna kännas liknande en nylindad innebandyklubba? Greppet alltså inte helheten ;)
Det finns en hel del olika lindade grepp där ute som kan vara värda att kika på.
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Va en väldigt mjuk å skön känsla i innebandyklubban. E den jag e lite ute efter. Känt på lindade klubbor men har dåvarit ganska hårda. Kan ha varit slitna, minns ej riktigt.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Wolfsheim skrev:Köpte en ny innebandyklubba till grabben idag å när jag höll i klubban så kände jag wow, såhär vill jag att mina golfklubbor ska kännas. Ngn som har tips å ideer om grepp som skulle kunna kännas liknande en nylindad innebandyklubba? Greppet alltså inte helheten ;)
Kanske något sånt här kan vara något?http://m.golfsmith.com/product/30039758 ... -grip-1-8-
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar