Nytt bollmärke VICE

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Ett nytt golfbollsvarumärke har seglat upp. Det vore otroligt kul att höra om någon har spelat på dem!

Bild

Företaget bakom VICE säger så här på sin hemsida:
  • - Vi lägger inte ner några miljoner på att sponsra PGA Tour-spelare som ändå inte kan uttala sig mer om kvaliteten på golfbollen än din instruktör på klubben.
    - Vi kringgår de traditionella distributionsleden och letar upp den snabbaste vägen att leverera bollarna till dig. Vi skippar alla mellanhänder och säljer i stället våra produkter till bästa pris på http://www.vicegolf.com och skickar produkterna så fort som möjligt direkt till dig.
    - Du får mest för pengarna om du köper minst 60 bollar per modell, vilket motsvarar den årliga genomsnittsförbrukningen för en amatörgolfare.
Det är rätt tydligt att de satsar hårt på att marknadsföra sig mer känslomässigt än vad de andra bolltilverkarna gör. De flesta bolltillverkare pratar ju ENBART om en bolls egenskaper. VICE pratar på sin hemsida bland annat om att ett paket bollar inte ska kosta mer än en runda i baren efter rundan.

Bara en sån sak som att PRO-bollarna har förpackats i en förpackning med ett lejon på säger en del.
BTB
Inlägg: 100
Blev medlem: 14 maj 2014, 18:54

Köpte en prova på pack av dom. Gillade PRO (lejonkulorna) lite som tourbollar från andra leverantörer deras Tourbollar var verkligen inget att hetsa upp sig för enligt mitt tycke. Hårda som bara den och skalet skrapades sönder av wedgarna. kollade precis på deras hemsida igen och det verkar som skalet kan vara av annat slag numer. Men jag kan inte svära på det.
Spelar själv med Bridgestone B330-RXS och tyckte deras PRO var ganska lika i uppförande.

BTB
PS Mitt första inlägg :D
Driver: Cobra King F6 11° Skaft: Aerotech Regular/stiff
3W: Mizuno JPX 850 15°
Järn: Mizuno MP-54 5-PW
Hybrid: Mizuno MP-H4 4, JPX 850 19°
Wedge: SCOR 4161 50°, 54° 58°
Putter: Mizuno MP-A302
Boll: Bridgestone B330 RXS
Hcp: 9,1
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Någon mer som spelat med dessa? Är lite sugen på att testa PRO, har inte sett dom någonstans på någon bana än så har inte haft chansen att prova ett trepack.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Gjorde som BTB och köpte ett test-pack.
Måste säga att jag verkligen gillade bollarna, speciellt Pro modellen (och Pro neon).

Jag träffar inte bollen tillräckligt rent och konsekvent i center för att kunna säga om den är bättre eller sämre än någon annan boll, men jag gillar hur den ser ut, vilket är viktigt för mig när jag ska putta av någon anledning...

Känns lagom mjuk och jag lyckas få stopp på dom när jag träffar rätt..

Ska spela på Nynäshamns övningsbana Sjögärdet i helgen, då kan jag slå och jämföra med några andra bollar och återkomma.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Fick precis hem 60st PRO + 12st testbollar.
Blir kul att testa dessa imorgon, men jag har inte mkt erfarenhet av V1, så jag kan nog inte jämnföra dessa.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Har nu spelat några rundor med dessa, och jag kommer definitivt spela vidare med dom.
Bra längd, känner inte att jag har tappat längd jämnfört emot NXT Tour, inte på järnslagen iaf. Och drivern behöver inte gå längre än vad den gör.
Speciellt wedgeslag på <150m känns dom väldigt fina, mjuka och fina vid puttning.

Polaren med HCP ~18 har spelat på Nike mixpack från Outofbounds i 1.5 säsong nu och han kommer gå över till Drive modellen, vilken han tyckte var mjuk i jämnförelse. Själv tyckte jag att drive var lite av en stenkula. Men vill man inte lägga ut 22:-/boll så är det nog ett bra alternativ. Annars har man ju mellan modellen Tour, som jag tyckte kändes väldigt likt NXT Tour, lite mindre känsla runt green, men helt acceptabelt för sällskapsronder.

PRO modellen är så pass mjuk att efter ett par wedgar med bra bite så är skalet rätt så slitet. Vilket gör att efter en 18hålare så är den i C/D klass i skick. Vet inte hur V1(x) står sig i hållbarhet, någon annan som vet?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
j0akim_
Inlägg: 71
Blev medlem: 14 maj 2014, 13:07
Ort: Lidköping

Har också köpt prova på-paketet som de har. De enda bollarna jag testat lite snabbt är Pro (neon) som för tillfället är mina uppvärmingsbollar på chipping- och puttingreen. Tycker att det känns som det är bra bett i dem - har inte spelat jättemycket med Pro V1, men Vice Pro är bra mycket mjukare än NXT Tour och Tour S, så priset runt 23 kr/st om man beställer 60 st, är rätt bra.

Återkommer när jag testat de andra modellerna också.
Driver Cobra AMP Cell 11°
FW: Cobra AMP Cell 13°
Järn: Cobra AMP Forged 4-P Stiff
Wedge: Cobra Tour Trusty 48° / 52° / 56°/ 60°
Putter: Odyssey Versa #9
Boll: Callaway CromeSoft
Grepp: Golf Pride Midsize
HCP: 15,3
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hittade en PRO på banan igår och måste säga att det lilla jag hann lira med den var mkt bra! Kändes i stort sett som en ProV1 skulle jah säga


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Oskar
Inlägg: 21
Blev medlem: 11 jun 2014, 18:04

Även jag hittade en VICE PRO på banan för ett par dagar sedan. Blev mycket imponerad! Tyvärr spelade jag bort den efter ett par hål.

Det var en neongul boll. Jag har alltid tyckt att det är lite gubbigt att spela på sådana men det kändes faktiskt väldigt bra! Är det någon på forumet som uteslutande spelar med gula/färgade bollar?
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Gult är fult!

Jag har skitsvårt för att se gula bollar i luften och i ruffen i soliga dagar, så jag håller mig till vita bollar.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Skriv svar