Callaway X20 tour irons - stor skillnad mot årets modeller?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Mikeryder
Inlägg: 57
Blev medlem: 06 apr 2015, 18:28

Hej!

Jag har Callaway X20-järn som jag tycker funkar helt ok men missar man grovt så, ja då blir det oftast en miss. För det första, jag vet inte hur gamla mina klubbor är men de var nyaste modell när de köptes i alla fall. Är det någon som vet när de lanserades? Efter googling så verkar det som att de var rätt nya 2008 i alla fall, X22 verkar lanserats 2009 men det är bara från en källa så är inte säker.

Är det någon som kan dela med sig av erfarenhet om hur stor skillnad det kan vara på ca 7 år gamla järn och årets modeller? Jag är låghandicapare och slår ganska långt men slår också snett. Alltså, jag spelar inte bladklubbor, men gärna tour-variant på lite förlåtande klubbor för att mildra när jag slår med alltför mycket sidoskruv och annat kul. :)
Driver: Titleist 915D2 10,5° Stiff FW: 915F 15° stiff Hybrid: 816H1 19° stiff Järn: 716 AP2 5-pw, 4i T-MB KBS Tour Wedgar: Titleist SM6 50°,54°,58° Putter: Ping Vault Anser 2 Slate.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag har inte spelat Callaway just men kan säga att på 7 år har det hänt väldigt mycket. Speciellt i "förlåtenhet" som jag kallar det. Även med de tourigaste av klubbor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
johan p
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 jul 2015, 10:50

Hej

Jag har spelat x20 tour sen de kom. Tror det var 2006. Jag bytte i år till titleist ap2 714. Upplever ap2 som skönare och mer precisa samtidigt som de känns minst lika förlåtande. Ett dåligt slag är ju fortfarande ett dåligt slag. Byggde dessa 2 grader upright vilket jag aldrig haft innan. Det kan också vara en anledning till att jag slår bollen dit jag vill oftare. Åk å testa lite olika är mitt tips.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar