Cobra AMP Cell

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Köpte mina Cobra AMP Cell förra säsongen efter att ha kört en custom fitting när Cobra-bussen stannade till på Dormy Barkarby.

J4-PW - skaft Stiff-Flex True Temper Dynalite 90
+1 upright då jag står ganska upprätt
I övrigt standardinställningar.
Orange klubbhuvud med svarta grepp COBRA Lamkin REL 3GEN 360

Overall är jag meganöjd med dem. AMP Cell är ju Cobras "gubbmodell", den är alltså mer lättspelad än AMP Cell Pro och AMP Forged Irons.
Han som arbetade för Cobra och hjälpte mig vid custom fittingen var 0-HCP:are och spelade också med dem. Hans argument var att de var enklast att träffa bollen med. Du behöver verkligen inte ha klockrena träffar för att bollarna ska skickas iväg bra. Ibland träffar jag dem ganska ruttet men de flyger iväg bra ändå. När du träffar dem i sweetspot så är det ljuv musik. Så om du inte vill göra golf svårare än vad de är så är det en klockren klubba.

Någon annons som spelar eller har spelat AMP Cell?

Bild

Bild

Bild
pone
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:20

Tror du denna modell är tillräckligt förlåtande även för en nybörjare som mig? Går just nu grönt kort utbildning och kan komma över ett sådant här järnset för en bra peng.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

pone skrev:Tror du denna modell är tillräckligt förlåtande även för en nybörjare som mig? Går just nu grönt kort utbildning och kan komma över ett sådant här järnset för en bra peng.
Dessa klubbor är väldigt förlåtande. Du lär inte ha några problem alls att använda dessa även som nybörjare.
pone
Inlägg: 20
Blev medlem: 24 maj 2014, 15:20

KinG-NothinG skrev:
pone skrev:Tror du denna modell är tillräckligt förlåtande även för en nybörjare som mig? Går just nu grönt kort utbildning och kan komma över ett sådant här järnset för en bra peng.
Dessa klubbor är väldigt förlåtande. Du lär inte ha några problem alls att använda dessa även som nybörjare.
Låter ju trevligt det, ska prata med tränaren och se om jag kanske kan testa att slå med klubborna på någon träning. Du skulle inte kunna nämna några fördelar/nackdelar med stål- respektive grafitskaft? Vad skiljer skaften åt och vilket är vanligast att man som nybörjare använder?
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

pone skrev:Tror du denna modell är tillräckligt förlåtande även för en nybörjare som mig? Går just nu grönt kort utbildning och kan komma över ett sådant här järnset för en bra peng.
Jag har nyss skaffat mig dessa klubbor.

Hade ett par noname från runt 2005 med grafit reg, dessa är väldigt förlåtande i jämförelse, kan slå lägre klubbor vilket jag inte kunde med mina förra. Angående stål vs grafit så är stål tyngre, rätt tunga i början men man vänjer sig. Har 20hcp men tror de passar betydligt högre hcp än mig...skaften tycker jag är rätt långa så om du är väldigt kort så testa före.
Skriv svar