gamla vs dagens järn

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
eejken
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:34

Jag har inte lirat på typ 12 år, började i slutet på förra sessen. Kör med ett king cobra 2 oversize set R skaft, har alltid haft rätt bra trysch i slagen. Senaste tiden har jag märkt att jag lix trycker ut skiten till höger, tänkte om jag skulle behöva nya stickor.

Skiljer sig dessa klubbor mot tex cobra amp 2012-14? är dagens klubbor mer förlåtande? kan ju vara så att jag behöver lite styvare skaft, men själva huvudfrågan är om jag kommer ha fler "renare" slag med ett gäng moderna stickor än veteranerna.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Låna en klubba med stiff-skaft i shoppen eller av en bekant så har du svaret inom ett par minuter :)
eejken
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:34

Yes, har tänkt testa men alla jag spelar med har R järn. Ska försöka låna en, men min andra fundering då? Skiljer det mycket mellan mina gamla King c 2 och dagens "oversize". Köplusten bara skiner igenom en ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Med tanke på all forskning golfföretagen gör hoppas jag verkligen det skiljer en hel del!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Troligen slår du 1-2 klubbor längre med dagens klubbor än de som är 12 år gamla.
Alm
Inlägg: 35
Blev medlem: 15 maj 2015, 15:32

Jag spelar också på ett par uppskattningsvis 12-13 år gamla järn.
Mizuno T-Zoid Pro II som jag tog över efter min farbror.

Tycker ändå jag har bra känsla och bollträff i dem, men till nästa säsong blir det nog ett par nya klubbor som jag ska ha testat ordentligt.

Förhoppningsvis är jag kvar inom Mizuno iallafall :D
Driver:Mizuno JPX EZ 10,5° Spoon:Mizuno JPX EZ 15° Hybrid:Mizuno JPX EZ 19° Järnklubbor:Mizuno MP-62 3-PW Wedgar:Mizuno T7 Blue 52°, 58° Putter:Odyssey (gammal modell) HCP:4.5
Hemmaklubb: Öregrunds GK
Skriv svar