Golfbollar

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Har testat Mizuno mp-s den sista tiden och det är en boll jag verkligen gillar. Väldigt skön känsla och agerar bra på greenerna. Ska även testa mp-x men har inte hunnit dit då jag fastnat så mycket vid mp-s :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

MizunoMade skrev:Har testat Mizuno mp-s den sista tiden och det är en boll jag verkligen gillar. Väldigt skön känsla och agerar bra på greenerna. Ska även testa mp-x men har inte hunnit dit då jag fastnat så mycket vid mp-s :)
Tänka sig att du gillade Mizuno-bollarna ;)
Jag har faktiskt inte provat dem, vad ligger de i för prisklass?
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

MaxP skrev:
MizunoMade skrev:Har testat Mizuno mp-s den sista tiden och det är en boll jag verkligen gillar. Väldigt skön känsla och agerar bra på greenerna. Ska även testa mp-x men har inte hunnit dit då jag fastnat så mycket vid mp-s :)
Tänka sig att du gillade Mizuno-bollarna ;)
Jag har faktiskt inte provat dem, vad ligger de i för prisklass?
Som de andra tourbollarna. 549:- på Dormy.
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
mannbrink
Inlägg: 45
Blev medlem: 10 mar 2016, 19:48

MaxP skrev:
Getinthehole skrev:Tipsar om en liten outsider. Wilson dx3 uruthane. Slutat spela Pro V1 och spelar bara denna nu. Sjukt bra boll.
Personligen håller jag med Erixson om att de är sköna på sitt sätt men stundtals är det som att inte riktigt ha en boll att slå på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Känner också igen mig där fast med Chrome Soft. Skönt boll men speciellt vid chippning så tycker jag man tappar känslan i att man har kontakt med bollen.
Driver Titleist D2 915 10.5
FW Callaway Big Bertha Alpha 18
Hybrid Titleist 818 H1 21
Järn Nike VR PRO Combo 4-PW
Wedgar Cleveland 588 RTX 2.0. 52/58 grader
Putter Odyssey Metal x 7
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

MaxP skrev:
MizunoMade skrev:Har testat Mizuno mp-s den sista tiden och det är en boll jag verkligen gillar. Väldigt skön känsla och agerar bra på greenerna. Ska även testa mp-x men har inte hunnit dit då jag fastnat så mycket vid mp-s :)
Tänka sig att du gillade Mizuno-bollarna ;)
Jag har faktiskt inte provat dem, vad ligger de i för prisklass?
Ja, som av en händelse! ;)
Jag måste säga att det är min nya favoritboll, har även testat mp-x men mp-s är grymt härlig. För mig är bollens egenskaper från 100m och in viktigast och där är den som bäst. Testa, grymt fina! :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Jag hakar på denna och har läst men skulle vilja ha lite tips.
Jag spelar idag med callaway supersoft tror inte den bollen är riktigt optimal för mig men den funkar. Dock stör det mig lite att det står att den är gjord för dom som har lägre svinghastighet och jag har nog en hastighet som räknas strax över "medel" med supersoft bollen slår jag en 50 g wedge ca 100 J7 ca 160 meter och drive snittar jag runt 250 (vet ej hur mycket som är Carry då) beställde idag efter att ha läst här ett dussin PRO V1X för att prova hur det känns.

Vad skulle ni rekommendera för boll åt mig med dom extremt små värdena ovan. Går jag efter sån där boll testare på nätet slutar det jämt med att man skall ha tour bollar men kan det stämma ?

Kan tilläggas är att jag tidigare kommit mycket utifrån och in men detta har jag jobbat bort men rädslan på tee uppstår ibland att jag skall få kraftiga sidoskruvar med en tourboll kontra ex supersoft (long and straight står det ju faktiskt på förpackningen)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Supersoft skruvar nog som en tourboll är nog inte markant skillnad. Handlar nog mest om din känsla och vad du gillar.

Om du gillar känslan i supersoft kan du ju köra på den.

Annars i liknande:
Wilson FG Tour / dx3
Callaway chromesoft

Eller lite hårdare:
Bridgestone b330
Pro v1
Zrixon z-star

Det är ju också en ekonomisk skillnad. Den största spelskillnaden är väl känslan i närspelet på de dyrare bollarna och på spinnen i närspelet.

Det jag skulle säga är att gå ut och putta, chippa och slå pitchslag från ca 90 meter. Sen tar du den du tycker agerar som du vill där. I övrigt agerar de i stort sett lika.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Mikael316 skrev:Supersoft skruvar nog som en tourboll är nog inte markant skillnad. Handlar nog mest om din känsla och vad du gillar.

Om du gillar känslan i supersoft kan du ju köra på den.

Annars i liknande:
Wilson FG Tour / dx3
Callaway chromesoft

Eller lite hårdare:
Bridgestone b330
Pro v1
Zrixon z-star

Det är ju också en ekonomisk skillnad. Den största spelskillnaden är väl känslan i närspelet på de dyrare bollarna och på spinnen i närspelet.

Det jag skulle säga är att gå ut och putta, chippa och slå pitchslag från ca 90 meter. Sen tar du den du tycker agerar som du vill där. I övrigt agerar de i stort sett lika.

Skitbra input. Man litar ibland för mycket på det som står i marknadsföring men inte så konstigt när det ändå hänger mycket på nivån på vad golfaren klarar av.

Men skall prova nu PRO V1X och se om jag märker någon direkt skillnad till det positiva för min del.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

stevvee skrev:
Mikael316 skrev:Supersoft skruvar nog som en tourboll är nog inte markant skillnad. Handlar nog mest om din känsla och vad du gillar.

Om du gillar känslan i supersoft kan du ju köra på den.

Annars i liknande:
Wilson FG Tour / dx3
Callaway chromesoft

Eller lite hårdare:
Bridgestone b330
Pro v1
Zrixon z-star

Det är ju också en ekonomisk skillnad. Den största spelskillnaden är väl känslan i närspelet på de dyrare bollarna och på spinnen i närspelet.

Det jag skulle säga är att gå ut och putta, chippa och slå pitchslag från ca 90 meter. Sen tar du den du tycker agerar som du vill där. I övrigt agerar de i stort sett lika.

Skitbra input. Man litar ibland för mycket på det som står i marknadsföring men inte så konstigt när det ändå hänger mycket på nivån på vad golfaren klarar av.

Men skall prova nu PRO V1X och se om jag märker någon direkt skillnad till det positiva för min del.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har själv spelat prov1 och den är väldigt bra! Men valde bort den för wilson fg tour och numera bridgestone b330. Av lite olika anledningar men främst av två anledningar, hållbarhet och pris. Sen tycker jag personligen att prov1 spinner lite för mycket i 90metersslag.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

[/quote]

Jag har själv spelat prov1 och den är väldigt bra! Men valde bort den för wilson fg tour och numera bridgestone b330. Av lite olika anledningar men främst av två anledningar, hållbarhet och pris. Sen tycker jag personligen att prov1 spinner lite för mycket i 90metersslag.[/quote]

Skall bli väldigt intressant att prova dom nu, jag saknar lite bett när det gäller 40 meter och in. Är det lite mjukare greener blir det redig krater men vid lite hårdare greener upplever jag det svårt att få bollen att nypa till ordentligt. Men om jag upplever som du att det är löjlig spinn på den är alltså en B330 eller fg tour värt ett försök menar du :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar