FG Tour M3 4-Pw Stål?

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Moosys
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 jul 2015, 14:19

Hej, detta blir mitt första inlägg i detta forum som jag dock har läst väldigt flitigt sen jag började spela golf i Juni detta året. Har spelat ner mig till 37 i HCP och kommer har spelat flera rundor även under 37 men dock själv...

När jag började köpte jag det billigaste nybörjarsetet (1699:-) jag kunde hitta på Dormy Outlet i Ängelholm och funderar nu på att byta upp mig eftersom jag inte känner mig helt bekväm med mina nuvarande klubbor. (känns tunga och är inte så visuellt tilltalande) Dessutom har jag blivit av med min PW (glömde på banan och ingen lämnade in).

Utöver detta känner jag att standardgreppen kan vara aningen för litet för mig eftersom jag har problem att få till en skönt/bra grepp oftast innan jag ska slå. Har M+Large i handskar nu och gjorde ett test som visade att ja bör ha midsizegrepp (känns inte lönt att greppa om mina nuvarande eftersom jag troligtvis kommer byta snart ändå). Jag har i princip spelat 9-18 hål varje dag under hela min semester och försöker hela tiden förbättra mitt spel med inspelningar av sving/pitch/chippar.

Bild

Nog med bakgrundsfakta. Är det någon som har provat detta setet? https://www.dormy.se/golfset-135/wilson ... tal-142766 Blev rätt sugen eftersom jag gillar den matta finishen osv. Dessutom finns dom ju till ett rätt bra pris just nu :) Har inga problem att anpassa mitt spel till ett par svårare klubbor (gillar utmaningen). Känner inte att jag har någon speciellt draw eller slice just nu, utan det känns som att det beror på hur jag får till svingen (kanske en liten hook om jag ska vara petig).

Tror ni att det kunde vara ett sett för mig? Planerar att sänka mitt HCP så fort som möjligt (kanske blir ett litet avbrott vid byte av klubbor men men).
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Tror säkert att det kan vara något för dig. Men rekommenderar dig att åka till Dormy och prova ut ett set, så att du får rätt styvhet på skaften i alla fall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Mitt tips, blir som alltid, att prova klubborna först. De en spelare gillar, ogillar en annan spelare.

Har du möjlighet att besöka Dormy eller någon lokal shop så gör det och testa dig fram. Lycka till! :)
Moosys
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 jul 2015, 14:19

Sandstream skrev:Mitt tips, blir som alltid, att prova klubborna först. De en spelare gillar, ogillar en annan spelare.

Har du möjlighet att besöka Dormy eller någon lokal shop så gör det och testa dig fram. Lycka till! :)

Tack för svaret. Jag tänkte utnyttja Dormys 30 dagars testperiod och känns inte klubborna bra så får jag åka dit och testa ut några nya eller pengarna tillbaka. De fanns inte riktigt i något varuhus nära mig nämligen. Men håller med man bör ju testa dem innan men ibland orkar man inte köra den långa vägen.

Med vänlig hälsning
Niclas
Moosys
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 jul 2015, 14:19

svalle skrev:Tror säkert att det kan vara något för dig. Men rekommenderar dig att åka till Dormy och prova ut ett set, så att du får rätt styvhet på skaften i alla fall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag hoppas det :) Ja har fått rekommendation att testa med stiff-skaft så blir nog att beställa det inledningsvis så får vi se hur det känns.

Med vänlig hälsning
Niclas
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Jag har testslagit dem på gräsrange, men det var bara ett tjugotal bollar. Kändes riktigt sköna och de är ju enligt mig ett av de absolut snyggaste järnsetten på marknaden. Funderade kraftigt på att köpa dem nu när jag bytt järnset, men hittade inget vettigt begagnat och ville inte pynta 3999kr som de finns för som lägst till nypris. Men som sagt, testa Dormys 30-dagarsperiod och se om du tycker att de känns goa eller om du behöver något med lite mer stöttning (bredare sula, mer offset etc.) det är förstås väldigt mycket smaksak och hur bra man träffar bollen.

Låt oss veta hur det blir! :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Spelade såna förra säsongen, extremt förlåtande med offset och bred sula. Klassiska loft.
Moosys
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 jul 2015, 14:19

Hollowind skrev:Jag har testslagit dem på gräsrange, men det var bara ett tjugotal bollar. Kändes riktigt sköna och de är ju enligt mig ett av de absolut snyggaste järnsetten på marknaden. Funderade kraftigt på att köpa dem nu när jag bytt järnset, men hittade inget vettigt begagnat och ville inte pynta 3999kr som de finns för som lägst till nypris. Men som sagt, testa Dormys 30-dagarsperiod och se om du tycker att de känns goa eller om du behöver något med lite mer stöttning (bredare sula, mer offset etc.) det är förstås väldigt mycket smaksak och hur bra man träffar bollen.

Låt oss veta hur det blir! :)
Tack för infon. Speciellt utseendet är det som fångade mitt intresse också :) Beställde nu med stiffskaft så hör av mig när ja testat dem några rundor!

Med vänlig hälsningar
Niclas
Moosys
Inlägg: 6
Blev medlem: 28 jul 2015, 14:19

donballe skrev:Spelade såna förra säsongen, extremt förlåtande med offset och bred sula. Klassiska loft.

Tack för infon, får se om dessa passar mig =) Gick det bra när du spela med dem förra säsongen då?

Med vänlig hälsningar,
Niclas
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Moosys skrev:
donballe skrev:Spelade såna förra säsongen, extremt förlåtande med offset och bred sula. Klassiska loft.

Tack för infon, får se om dessa passar mig =) Gick det bra när du spela med dem förra säsongen då?

Med vänlig hälsningar,
Niclas
Ja, dom var fina att lira med och funkade utmärkt. Men jag tycker om att byta, så jag bytte. :-)
Skriv svar