Custom fitting

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
frille
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 okt 2014, 09:03

Hejsan på er
Jag har funderingar på att göra en custom fitting. Frågan är vart ska man göra det? Duger det med en trackman och slå i ett nät eller ska det vara utomhus? Jag är inte märkesfixerad men har de flesta ställena många olika märken på klubbor eller hur bör man tänka där? Sen en sak som kan krångla till det lite, jag är vänsterspelare. Är dormy bra, eller är det bara "industritänk" och ingen känsla bland försäljarna? Sedan finns ju golfstore butikern är de bättre?

Ja det var många frågor. Har ni några förslag på vad man bör titta efter hos en som gör custom fitting? Och har ni några förslag på bra ställen för en vänsterspelare runt Skövde upp till 15 mil i från Skövde.

Frille
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag rekommenderar att göra det någonstans där det finns en utbildad PGA-instruktör som håller i det. Därtill är det självklart en fördel att stå utomhus då du ska välja klubbor och för att göra det på enda rätta sättet skulle jag säga att du behöver se bollen flyga på riktigt. År 2015 ska det inte vara några problem om du är vänsterspelare så länge du väljer en välsorterad shop. Mitt förslag när du bor i Skövde är att åka ner till Jönköping och Skinnarebo, boka en custom med Eddy Eriksson som har Cobra National Fitting Center där. Men vad jag vet praktiskt taget alla andra märken också.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Om du orkar ta dig till Bro Hof eller PGA får du möjlighet via forumet att göra en gratis utprovning av Taylor Mades sortiment.

Eddy har svärfar varit hos och blivit väldigt nöjd!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar