King Cobra är tillbaka med...rymdteknik

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag tycker Cobra de senaste åren har gjort riktigt fina och snygga klubbor, detta steget känns ju tyvärr lite åt fel håll för egen del.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Såhär när jag tittat på bilderna en del måste jag säga att jag tyvärr inte tycker dem är särskilt fina.
Tycker både amp cell och fly z pro är finare.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:Jag tycker Cobra de senaste åren har gjort riktigt fina och snygga klubbor, detta steget känns ju tyvärr lite åt fel håll för egen del.
Nu när du sa Cobra kom jag ju på att jag trodde detta var Callaway, jag håller med, de här går ur deras stil, blir dessa i de färger Cobra brukar ha?. Rätt snygga är dom men jag vill ha kvar färgsystemet dom kört.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Getinthehole skrev:Haft lite mailkontakt med Dormy nu bl a om priserna på Cobras nya klubbor. Frågade om Pro drivern och cb/mb combo järnset och fick detta svar:

Hej,

Setet kommer att ligga runt 11000.- och drivern runt 5000.-.........
Billiga om man jämför hur konkurrenterna kommer ligga prismässigt nästa år på deras premium produkter.



Med vänliga hälsningar
Stefan

Kundtjänstavdelningen
Dormy Golf & Fashion AB


Då undrar man så klart hur dyra andra märken kommer bli :shock: Har mailat och frågat, inte fått svar än.
Intressant, jag har fått höra andra priser från andra leverantörer där deras produkter inte når 11.000kr....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

Dormys svar tror jag vad jag vill om.
Vadå "billiga i jämförelse", då ska alltså TM, Callaway, Nike osv börja dundra ut järnset för 12k+ under nästa år.
Alltså nästan 50% mer än deras toppjärn går på idag. Om det är utvecklingen vi ser på golfutrustning kommer nog klubbförsäljningen få ett abrupt slut. Jag tror i sådana fall att jag kommer starta en butik med begagnade klubbor likt golfbidder.
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
Skriv svar