Järnklubbor

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Pär
Inlägg: 127
Blev medlem: 23 jul 2015, 09:20

Hej. Jag har en fundering angående Järnklubbor. Blir de med tiden slitna i skaftet. Att skaftet helt enkelt blir tappar i kvalitet och på sätt blir klubban lite sämre?
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Pär skrev:Hej. Jag har en fundering angående Järnklubbor. Blir de med tiden slitna i skaftet. Att skaftet helt enkelt blir tappar i kvalitet och på sätt blir klubban lite sämre?
Teoretiskt så tror jag absolut att det kan ha en kvalitetsförändring med tiden men samtidigt så har jag ett cobra set från 2004 som fortfarande åker ned i bagen ibland bara för att jag gillar huvudena på dessa (cobra forged ss/ true temper R300) kan inte påstå att det gör någon skillnad för en glad amatör som mig. Dock bra ursäkt för att få köpa nya klubbor Bild

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Pär skrev:Hej. Jag har en fundering angående Järnklubbor. Blir de med tiden slitna i skaftet. Att skaftet helt enkelt blir tappar i kvalitet och på sätt blir klubban lite sämre?
Vad som kan hända med lite äldre järnklubbor med järnskaft (och nyare med för den delen) är att skaftet rostar inuti och till slut går av.
Skriv svar