TM M1

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Yes dollarns styrka har påverkar alla golfrelaterade produkter som har med staterna att göra. Även kläder och skor ska tydligen höjas även om den såklart inte blir lika stor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:Pressmeddelandet kom nu!
8 oktober 5.999:- för drivern
3.299 för FW
2.799 för hybrid
Fick samma svar från Dormy nyss.

Förstår inte riktigt hur TM har tänkt om de vill öka sin försäljning :shock:
Det är inte TM som enbart höjer. Eftersom alla höjer så gör TM det också, TM behöver pengar mest så de har inte så mycket val.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Tycker att M1 serien ser för teknisk ut, för mycket sliders och det ena med det andra. Färgen skulle vara mycket snyggare i svart och vitt, nu är svarta delen inte hel svart.

Hjälper faktiskt sliders som tillverkare använder?. Jag har alltid sagt att slicen/hooken sitter i svingen och inte i slidern.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

trippelhej skrev:Tycker att M1 serien ser för teknisk ut, för mycket sliders och det ena med det andra. Färgen skulle vara mycket snyggare i svart och vitt, nu är svarta delen inte hel svart.

Hjälper faktiskt sliders som tillverkare använder?. Jag har alltid sagt att slicen/hooken sitter i svingen och inte i slidern.
Jag skulle säga att du får en skillnad när du mäter dina värden i trackman men man ska inte stirra sig blint på siffror. Tror att Max har bättre koll på detta.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

trippelhej skrev:Tycker att M1 serien ser för teknisk ut, för mycket sliders och det ena med det andra. Färgen skulle vara mycket snyggare i svart och vitt, nu är svarta delen inte hel svart.

Hjälper faktiskt sliders som tillverkare använder?. Jag har alltid sagt att slicen/hooken sitter i svingen och inte i slidern.
De hjälper förvånansvärt mycket om du tänker vilka förändringar i tekniken som skulle behövas göras för dessa småjusteringar. Men med ett par problem.

Att flytta tyngdpunkten uppåt eller neråt gör i runda slängar 400rpm för spelare med runt 100mph svinghastighet. 400rpm är mycket om vi ser till de som verkligen behöver optimera sin spinn (dvs duktiga spelare oftast). Men ser man till en medelgolfare som kanske ligger på 5000 Rpm med drivern så gör de där 400 mindre skillnad.

Samma sak gäller det som sköter öppnande/stängande av klubbhuvud. Det hjälper, det funkar men förvänta dig inte att din 20 meters banan försvinner för att du ställer om bladet någon grad.

Så ja det fungerar faktiskt men ofta är det kort och gott så att set funkar till en mindre grad.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

trippelhej skrev:Tycker att M1 serien ser för teknisk ut, för mycket sliders och det ena med det andra. Färgen skulle vara mycket snyggare i svart och vitt, nu är svarta delen inte hel svart.
Det är för att det svarta är kolfiber, det vackraste material som finns! :)
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Jag tycker att drivern har en snygg design och gillar även tänket som liknar versa från oddysey. Sen gillar jag inte drivers från TM främst för att de kommer en ny modell var tredje vecka. Känns alltid som man har en gammal modell, däremot brukar de marknadsföra sina produkter duktigt.

Sjuka priser som är på g, glad att jag köpt en helt ny uppsättning de senaste veckorna så jag slipper de där priserna. Med lite tur så kanske dollarna rasar lagom till semestern nästa år när jag börjar fundera på att byta igen. ;)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4705
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:
JohanAdministratör skrev:
Sandstream skrev:Releaseparty i går!
http://taylormadegolf.eu/M1.html

@johan: Kan du kolla med din TM-kontakt om han vet när den släpps i Sverige?
Frågade på FB nu... Håller er uppdaterade..
Tackar! Har TM någon svensk FB-sida?
Japp. .com/TaylorMade-Sverige


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

https://www.youtube.com/watch?t=73&v=c5ap648JDP0

Om proffsen gillar den så gör vi det också :lol:
Så om jag vill slå så högt som möjligt borde jag välja Fujikora Pro-skaftet?
Eftersom det skaftet är "high launch" så borde det resultera i en högre bollflykt. Om det passar dig. Men eftersom du redan har sldr med typ samma skaft så är jag tveksam till att det ger dig märkbar skillnad. Jag kanske hade satsat på ett skaft för M1.ans prisklass istället som du sätter i din sldr ;) Typ graphite design eller något annat trevligt :D
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Rasmus Mildek skrev:https://www.youtube.com/watch?t=73&v=c5ap648JDP0

Om proffsen gillar den så gör vi det också :lol:
Så om jag vill slå så högt som möjligt borde jag välja Fujikora Pro-skaftet?
Eftersom det skaftet är "high launch" så borde det resultera i en högre bollflykt. Om det passar dig. Men eftersom du redan har sldr med typ samma skaft så är jag tveksam till att det ger dig märkbar skillnad. Jag kanske hade satsat på ett skaft för M1.ans prisklass istället som du sätter i din sldr ;) Typ graphite design eller något annat trevligt :D
Deras videos där proffsen testar nyheter är komedi. De skulle kunna ge dem en 23 år gammala klubb som går snett och det skulle ändå säga: "When can I bag it?" :D

Jag får nog prova skaften och se vilket som passar bäst.
Skriv svar