TM M1

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:
Rasmus Mildek skrev:https://www.youtube.com/watch?t=73&v=c5ap648JDP0

Om proffsen gillar den så gör vi det också :lol:
Så om jag vill slå så högt som möjligt borde jag välja Fujikora Pro-skaftet?
Eftersom det skaftet är "high launch" så borde det resultera i en högre bollflykt. Om det passar dig. Men eftersom du redan har sldr med typ samma skaft så är jag tveksam till att det ger dig märkbar skillnad. Jag kanske hade satsat på ett skaft för M1.ans prisklass istället som du sätter i din sldr ;) Typ graphite design eller något annat trevligt :D
Deras videos där proffsen testar nyheter är komedi. De skulle kunna ge dem en 23 år gammala klubb som går snett och det skulle ändå säga: "When can I bag it?" :D

Jag får nog prova skaften och se vilket som passar bäst.
Bra att du ser det, tror det är många som inte ser det.
HL71
Inlägg: 3
Blev medlem: 20 sep 2015, 10:19

Till de som tvekar på M1:s kvalité:
1) Den mest spelade drivern på Europa Touren. 1:a veckan som den var tillgänglig för spelarna!
2) Jason Day och gänget i FedEx Cup slutspelet bytte.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Och varför tror du dom bytte? Kan det vara nått med sponsring kanske?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Erikxson skrev:Och varför tror du dom bytte? Kan det vara nått med sponsring kanske?
Haha, förlåt men det där gav mig ett äkta leende på läpparna när jag läste, det behövde jag :)
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Erikxson skrev:Och varför tror du dom bytte? Kan det vara nått med sponsring kanske?
Underbart! Bild men det är väl egentligen ingen som varit negativ till M1 serien mer än kritiken mot taylormade som företag att dem släpper klubbor stup i kvarten?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag är rätt övertygad om att stjärnorna har fått testa drivern under en relativt lång tid så det blev inte direkt någon omställning för dem.

En annan intressant detalj som jag tror att många inte tänker på att skillnaderna för proffsen är mindre än vad den är för oss när man jämför två drivers. De slår bollen så bra att skillnaderna blir marginella mellan olika modeller.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Sandstream skrev:Jag är rätt övertygad om att stjärnorna har fått testa drivern under en relativt lång tid så det blev inte direkt någon omställning för dem.

En annan intressant detalj som jag tror att många inte tänker på att skillnaderna för proffsen är mindre än vad den är för oss när man jämför två drivers. De slår bollen så bra att skillnaderna blir marginella mellan olika modeller.
Och en Trackman att slå i.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jämförde Jason Days driverstatistik den här helgen med förra tävlingen då han spelade R15:

Förra täviingen: 318.9 yards och 62,5% fairwayträffar
I helgen: 312.6 yards och 57,1% fairwayträffar

= Jason var alltså kortare och snedare från tee med M1.

Ovanstående tar ingen hänsyn till banornas layout, rull, väder osv. Däremot visar det knappast var M1 som gjorde honom till en vinnare i helgen.
Användarens profilbild
Rasmus Mildek
Inlägg: 329
Blev medlem: 09 aug 2015, 06:46

Sandstream skrev:Jämförde Jason Days driverstatistik den här helgen med förra tävlingen då han spelade R15:

Förra täviingen: 318.9 yards och 62,5% fairwayträffar
I helgen: 312.6 yards och 57,1% fairwayträffar

= Jason var alltså kortare och snedare från tee med M1.

Ovanstående tar ingen hänsyn till banornas layout, rull, väder osv. Däremot visar det knappast var M1 som gjorde honom till en vinnare i helgen.
Intressant statistik! Har sett från andra håll också att mycket tyder på att många spelare tappat längd i snitt i år.

Helt sjukt egentligen men kan det vara så att tillverkarna börjar nå en platå som inte går att komma förbi så länge det finns regler som stoppar tillverkarna?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
WITB
Driver Cleveland Launcher (9)
Fw3 Cobra F8 (13)
Fw5 Callaway Alpha 816 (18)
Hybrid 5 (23) & 6 (27) Callaway BigBertha 19
Järn 6 Mizuno mp-h5 (30)
Järn 7-PW Titleist AP2 (34,38,42,48)
Wedgar Mizuno T-20 (54+60)
Putter Cleveland HB soft 8,5
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Rasmus Mildek skrev:Helt sjukt egentligen men kan det vara så att tillverkarna börjar nå en platå som inte går att komma förbi så länge det finns regler som stoppar tillverkarna?
Så är det nog. Om jag förstått reglerna rätt får inte smashfaktorn vara större än 1.5 när klubban testas i en robot med en godkänd boll.
Skriv svar