MyGolfSpy-tester

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

MizunoMade skrev:
Enannantanke skrev:
Min poäng kvarstår och är relevant skulle jag säga.
Det håller jag inte med om, testet innehållet allt från plushcp till 18-20 hcp, från 120 mph till 85-90 mph. Skaft och klubbor är matchade vad gäller svingvikter, längder och skaft efter varje kategori. Sen slår de några tusen slag och räknar in shoots gained. Det skulle jag hävda säger mycket mer för oss på det här forumet än att se rick shiels stå och hooka varje klubba och knappt förstå innebörden i många av hans egna trackmannummer.
Vad är det du inte håller med om? Jag säger väl inte att Shiels tester säger något heller? Det jag säger är att bara för att en grupp slår klubba X bättre i snitt så betyder det nästan ingenting för en enskild individ som inte var med vid testet?
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Enannantanke skrev:
MizunoMade skrev:
Enannantanke skrev:
Min poäng kvarstår och är relevant skulle jag säga.
Det håller jag inte med om, testet innehållet allt från plushcp till 18-20 hcp, från 120 mph till 85-90 mph. Skaft och klubbor är matchade vad gäller svingvikter, längder och skaft efter varje kategori. Sen slår de några tusen slag och räknar in shoots gained. Det skulle jag hävda säger mycket mer för oss på det här forumet än att se rick shiels stå och hooka varje klubba och knappt förstå innebörden i många av hans egna trackmannummer.
Vad är det du inte håller med om? Jag säger väl inte att Shiels tester säger något heller? Det jag säger är att bara för att en grupp slår klubba X bättre i snitt så betyder det nästan ingenting för en enskild individ som inte var med vid testet?
Mäts de någon kuk här eller?
Saltar alltid en bra story
Enannantanke
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 mar 2017, 04:58

Paradispetter skrev:
Mäts de någon kuk här eller?
Nä det tror jag inte, du får titta nån annanstans om du vill titta på snoppar.
Driver: G30
FW3: Ping i20
Hybrider 3 + 4: Ping i20
Järn: Sterling 5-PW
Wedgar: Wilson FG tour 50, 55, 60
Putter: Ping Anser 2
Hcp: 7,7 (8,2)
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Enannantanke skrev:
Paradispetter skrev:
Mäts de någon kuk här eller?
Nä det tror jag inte, du får titta nån annanstans om du vill titta på snoppar.
Hahaha det beror på vilken metod som används vid mätning? Oberoende?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Enannantanke skrev:
MizunoMade skrev:
Enannantanke skrev:
Min poäng kvarstår och är relevant skulle jag säga.
Det håller jag inte med om, testet innehållet allt från plushcp till 18-20 hcp, från 120 mph till 85-90 mph. Skaft och klubbor är matchade vad gäller svingvikter, längder och skaft efter varje kategori. Sen slår de några tusen slag och räknar in shoots gained. Det skulle jag hävda säger mycket mer för oss på det här forumet än att se rick shiels stå och hooka varje klubba och knappt förstå innebörden i många av hans egna trackmannummer.
Vad är det du inte håller med om? Jag säger väl inte att Shiels tester säger något heller? Det jag säger är att bara för att en grupp slår klubba X bättre i snitt så betyder det nästan ingenting för en enskild individ som inte var med vid testet?
Nej, det sa du inte. Jag kan hålla med om din poäng att man själv inte är närvarande.
Jag trodde att du tyckte deras tester var dåliga för att det var randoms som testade men då missförstod jag din poäng helt enkelt :)
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bumpar den här tråden för att höra om någon på forumet köpt något från Sub70 någon gång?
De här putterserna såg riktigt fina ut, https://mygolfspy.com/exploring-sub-70-putters/
Egon
Inlägg: 874
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

JohanAdministratör skrev: 29 jul 2021, 13:21 Bumpar den här tråden för att höra om någon på forumet köpt något från Sub70 någon gång?
De här putterserna såg riktigt fina ut, https://mygolfspy.com/exploring-sub-70-putters/
Du kan säkert beställa en egen lokalt.
https://grabcad.com/library/putter-12

Det är väl lite så jag ser på nya ”märken” som kommer fram. Själva designen är känd och tillverkningen är inte svår att reproducera.

Med det sagt så har jag en Slighter sen 14 år tillbaka som kostade en del. :oops:

Egon
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Årets bolltest är här!

Intressant att de klassar bollarna efter låg, medel och hög spinn. Utifrån vad du individuellt behöver.
https://mygolfspy.com/buyers-guides/gol ... ball-test/
Skriv svar