Taylor Made TP Black LDP

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har de senaste säsongerna alltid beställt Pro V1 men bestämde mig för att köpa en billigare boll i år och testa något helt nytt.
Har nästan hela mit liv lirat Titleist och det här var en fantastisk upplevelse...

Jag tycker faktiskt att de går något längre än Pro V1:orna. Det har nog något med att göra att dem passar mig bättre, svinghastighet, bollspinn och så vidare. Känslan vid puttar är perfekt och vid chippar så kan du räkna med bite om du träffar.

Överlag får du jäkligt bra med boll för pengarna.
nkpgstad
Inlägg: 34
Blev medlem: 14 maj 2014, 21:11

Har du någon erfarenhet från t.ex. Srixon Z-star och Taylormade Penta TP3? Skulle vara kul att höra om du ville jämföra din boll med dessa. Har aldrig testat din boll nämligen! :)
Driver: Cobra Bio Cell Black
Hybrider: Callaway XHot Pro 3-4
Järn: Callaway Razr X Black 5-PW
Wedgar: Mizuno JPX 2011 50,54,58
Putter: Taylormade 79-110 Daytona
Boll: Titleist ProV1
Användarens profilbild
joakimhalvarsson
Inlägg: 209
Blev medlem: 27 maj 2014, 17:23
Ort: Karlstad

nkpgstad skrev:Har du någon erfarenhet från t.ex. Srixon Z-star och Taylormade Penta TP3? Skulle vara kul att höra om du ville jämföra din boll med dessa. Har aldrig testat din boll nämligen! :)
Spelade med Z-star förra året och de är galet sköna. Riktigt bra längd och bra spin runt green. Kan jämföras med PRO v1


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Drive: Cobra AMP 9.5°
Spoon: Cobra AMP-Cell
Järn: Cobra AMP forged
Wedgar: Wishon 52°/56°
Putter: Taylor Made Spider
Bollar: Titleist Prov1X 2014
HCP: 2.0
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Penta är överlag mjukare än TP LDP. Jag funderare själv på att beställa dem istället då jag inte tycker TP LDP har varit tillräckligt mjuk.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar