ClubHub - Intressant Kickstarter

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

https://www.kickstarter.com/projects/19 ... -a-new-way

Ser intressant ut och spontant, utan att ha grottat för mycket i datan som sparas, känns det som en avancerad variant av tex Game Golf.

Att kunna se sina slag i realtid (nästan) på banan, kunna editera dem och slippa ha en extra GPS-mottagare är något jag saknat och det fick mig att sluta använda Game Golf.

Vad tycker ni?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Såg videon idag, hoppas det funkar! Verkar onekligen som ett smidigare alternativ till dagens appar.

Men, jag är skeptisk till att datan om svingen är korrekt. Med tanke på att radar kostar så mkt så är det här nog mindre noggrant...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Är inte själva grejen med Kickstarter att man vill samla pengar till ett projekt?. Nu verkar det som att de iprincip är klara med projektet.

Förövrigt så ser det jävligt bra ut men hur det faktiskt är i verkligheten är en annan sak.
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Väckte stort habegär om inte annat! Ska bli skoj att se om det blir en hit eller ej.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Face Angle och Angle of Attack anser de sig kunna visa med en liten grej på toppen av klubban. TrackMan räknar ut FaceAngle (baserat på bollflykt och andra parametrar) och Angle of Attack till en viss del och då är det ett system som kostar 200.000kr+ - FlightScope gör samma sak men det anses generellt att FlightScope är sämre på Angle of Attack.

Nej, detta känns som ett försök till en glorifierad Arccos/Game Golf.
Skriv svar