Oncore Ma 1.0

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

http://www.oncoregolf.com/

Ramlade över denna sida å undrar vad detta kan vara? Ngn med koll på hur den e? Testat? Låter ju helt spaceage.
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Wolfsheim skrev:http://www.oncoregolf.com/

Ramlade över denna sida å undrar vad detta kan vara? Ngn med koll på hur den e? Testat? Låter ju helt spaceage.
Wow... Den där vill jag verkligen prova!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Låter något galet. OM den verkligen skulle vara revolutionerande tror jag vi borde hört mer om den...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

JohanAdministratör skrev:Låter något galet. OM den verkligen skulle vara revolutionerande tror jag vi borde hört mer om den...
Jag är lite osäker. Då bollmarknaden känns som att den kontrolleras av typ Acushnet, Taylor Made och typ Srixon, generellt de stora. Tror det krävs så otrligt mycket pengar för att vi ens ska höra talas om det. De kan ha typ den bästa produkten men tror ingen skulle använda om det inte revolutioneras på touren, viket jag inte tror det finns pengar för, och tror inte proffsen vill spela gratis
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
OnCore
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 jan 2016, 00:02

Tjena,
Jag funderade som ni på OnCore bollen, och beställde hem den i sept förra året. Helt fantastisk är den. Ljudet från den påminner inte om något annat!
Och den går något längre och framför allt mycket rakare!
Detta säger jag inte bara för att jag har agenturen för dem. Ni kommer att höra mer om dem under våren.
Dock finns den att beställa på oncoregolf.se. Och förhoppningsvis i en golfshop nära dig inom en snar framtid .

/OnCore-Balls of steel
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

OnCore skrev:Tjena,
Jag funderade som ni på OnCore bollen, och beställde hem den i sept förra året. Helt fantastisk är den. Ljudet från den påminner inte om något annat!
Och den går något längre och framför allt mycket rakare!
Detta säger jag inte bara för att jag har agenturen för dem. Ni kommer att höra mer om dem under våren.
Dock finns den att beställa på oncoregolf.se. Och förhoppningsvis i en golfshop nära dig inom en snar framtid .

/OnCore-Balls of steel
Så hur går man tillväga om man vill prova bollen? Att lägga ut 500kr på en boll du bara vill testa känns lite hårt!
simon
Inlägg: 9
Blev medlem: 21 dec 2014, 11:48

Jag hat testat dom. Dom går längre än en "vanlig" boll.. Slog J9 140-145 meter vid bra träffar.
Driver:callaway Bertha mini 1.5
Träklubba:callaway optic force 5:a
Hybrid 3:callaway big Bertha alpha 815
Järn:callaway apex forged 4-Pw
Wedgar:cleveland rotex 2.0 588 50/56
Putter:nike methodcore
OnCore
Inlägg: 2
Blev medlem: 30 jan 2016, 00:02

Hej,
För de som vill prova, så finns det möjlighet att beställa ett 2-pack för 120kr inkl frakt.
Skicka då ett email till info@oncoregolf.se, och ange adress. Ska se till att den möjligheten även kommer upp på hemsidan!

/Jocke
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

Ok, om du vill ha en boll som spinner mindre, så är ju Pinnacle en boll som är hård, går långt och spinner lite. Dessutom billig. Eller kanske du kan hitta en gammal Top-Flite XL i buskarna?

Eller vad har jag missförstått?
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I går fick jag levererat ett dussin OnCore MA 1.0 och ser fram emot att prova dem under de närmsta dagarna.
Rapport följer såklart!
Skriv svar