Swing Caddie SC200/SC100

Här snackar vi ny och gammal utrustning...
blaxx
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 dec 2015, 12:39

Hej!

Lite sugen att köpa en Swing Caddie SC200 men hittar ingen större info om den då den verkar vara ganska ny.

Är det någon som testat någon av dessa? SC200/SC100

Ska börja jobba mer på bollträffen med längre järn då jag ligger lite dåligt till där jämfört med mina andra klubbor och tänkte ev öka på motivationen med lite elektronik :lol:

Några erfarenheter?

Mvh Stellan
Driver: TM SLDRS 12° | FW: TM SLDR 3W | Hyb: TM SLDR 21° Järn: TM RSi1 | Wedgar: Cobra Trusty Rusty 51°/55°/59° | Putter: Heavy Putter HM-1 | HCP: 12
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

blaxx skrev:Hej!

Lite sugen att köpa en Swing Caddie SC200 men hittar ingen större info om den då den verkar vara ganska ny.

Är det någon som testat någon av dessa? SC200/SC100

Ska börja jobba mer på bollträffen med längre järn då jag ligger lite dåligt till där jämfört med mina andra klubbor och tänkte ev öka på motivationen med lite elektronik :lol:

Några erfarenheter?

Mvh Stellan
Om du tränar bollträff så behöver du en tuschpenna eller impacttejp för enklast möjliga resultat. Smash Factor-värdet från en Launch Monitor går inte riktigt att använda då det tar in flera variabler oavsett om det är en SC200 eller en TrackMan. Så jag skulle nog snarare säga att det är bortkastade pengar.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Om du köper en så får du gärna återkomma med recension! Alltid kul att läsa om nya prylar!



Skickas från min iPhone via Tapatalk
blaxx
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 dec 2015, 12:39

Inte köpt någon än då jag fortfarande är osäker. Vill gärna avvakta och se vad andra tycker då det verkar vara lite sparsamt med det änsålänge.
Jag gissar att det kommer dyka upp fler som köper denna till våren då säsongen börjar dra igång.

OM jag köper så kommer jag naturligtvis att återkomma :)

Stellan
Driver: TM SLDRS 12° | FW: TM SLDR 3W | Hyb: TM SLDR 21° Järn: TM RSi1 | Wedgar: Cobra Trusty Rusty 51°/55°/59° | Putter: Heavy Putter HM-1 | HCP: 12
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Vi skriver 2017. Vad finns på marknaden i rimlig prisnivå? Är det någon som köpte eller testat den?
Skriv svar