Hur hittar man en golfinstruktör i Stockholm?

Här snackar vi träning och övningar...
jki
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 jul 2018, 11:37

Hejsan,

Jag är på jakt efter en golfinstruktör som kan hjälpa mig slipa min swing efter ett 10år+ avbrott från Golfens fantastiska värld. Var en singel handicap spelare en gång i tiden men samma flexibilitet finns inte riktigt där har jag märkt :?

Vill gärna bilda en mer långvarit relation var vi kan tillsammans följa upp och utvärdera ändringar inklusive eventuella framsteg. Har försökt med hjälp av googlande och surfande på diverse klubbhemsidor försökt hitta en instruktör som passar men informationen kring alla dessa tränare är minimal men priset kan variera drastiskt. Det jag brukar se är ifall en tränare är PGA certifierad eller inte. Listan är lång med PGA certifierade PRO:s på pga hemsidan men jätte svårt att bilda en uppfattning om alla dessa tränare tyvärr.

Har någon här rekommendationer på instruktörer som kan hittas på norra delen av stor stockholm och/eller någon resurs som jag kan kolla på för att hitta rätt i djungeln?

Tack!
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

Johannes Soini på Kungsängen är sjukt duktig. Pedagogisk, mycket kunnig och har ett fantastiskt driv. Sen att han är Norrlänning är alltid ett plus :-D
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

jki skrev:Hejsan,

Jag är på jakt efter en golfinstruktör som kan hjälpa mig slipa min swing efter ett 10år+ avbrott från Golfens fantastiska värld. Var en singel handicap spelare en gång i tiden men samma flexibilitet finns inte riktigt där har jag märkt :?

Vill gärna bilda en mer långvarit relation var vi kan tillsammans följa upp och utvärdera ändringar inklusive eventuella framsteg. Har försökt med hjälp av googlande och surfande på diverse klubbhemsidor försökt hitta en instruktör som passar men informationen kring alla dessa tränare är minimal men priset kan variera drastiskt. Det jag brukar se är ifall en tränare är PGA certifierad eller inte. Listan är lång med PGA certifierade PRO:s på pga hemsidan men jätte svårt att bilda en uppfattning om alla dessa tränare tyvärr.

Har någon här rekommendationer på instruktörer som kan hittas på norra delen av stor stockholm och/eller någon resurs som jag kan kolla på för att hitta rätt i djungeln?

Tack!
Tyvärr ett vanligt problem när det gäller att hitta tränare. Jag kan rekommendera Golfway för att hitta de tränare som är med där i Stockholmsregionen så kan du hitta mer information.
bankb
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jul 2018, 08:53

Min erfarenhet är att det förutom det tekniska kunnande beror extremt mycket på personkemi. Mitt förslag skulle vara att hitta 3-4 tränare du tycker verkar vettiga, sen skulle jag ta ett första pass med dom och berätta vad du är på jakt efter.

Då får du känna på om ni matchar + se vilket arbetssätt de har.

För min del och mitt sätt att lära in är ett krav att de har både video + en TrackMan vid varje tillfälle. På så vi kan jag både visuellt och i data se hur jag utvecklas. Golf är ju som vi alla vet ibland svårt att avgöra om det som känns bra verkligen är bra, men data är data :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det är verkligen en eftersatt utveckling g när det kommer till digitalisering och golftränare. Det är inte många tränare som förstår hur viktigt det är med digital närvaro. Jag skulle tro att antal tränare i Stockholm med en egen uppdaterad hemsida är lika med noll.

Därför är det svårt att hitta någon. De flesta förlitar sig på att besökarna på den anläggning de är aktiva ska vara tillräckligt med trafik för att dra in kunder.

Vad är du ute efter för typ av tränare? En som gillar data och trackman eller en som gillar den mer flummiga skolan med känsla och mentalt fokus?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar