Handledsvinkel på ett nytt sätt

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Det känns i dag som att lag är ett koncept som alla vet vad det är och alldeles för många jagar. Men det finns en ytterligare vinkel i handleden som är väldigt viktig förutsatt att du inte vill träffa bollen med ett öppet klubbhuvud. Jag publicerade precis en video i ämnet och även om den är lite mer "avancerad" än många andra videos jag har gjort så är den väldigt viktig att förstå.

Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Kanske är lite överkurs för mig egentligen men helt klart något jag ska titta på och prova nästa rangepass.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Intressant Max! :)
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Fråga?
Jag känner igen den svaga bollträffen, men inte mitt fall så tror jag det rör mycket att jag flippar handleden och inte tar torv. Kan den här övningen även hjälpa för det? I övrigt så visst läcker jag något slag men för mig är det normalt en draw i slaget.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

MizunoMade skrev:Fråga?
Jag känner igen den svaga bollträffen, men inte mitt fall så tror jag det rör mycket att jag flippar handleden och inte tar torv. Kan den här övningen även hjälpa för det? I övrigt så visst läcker jag något slag men för mig är det normalt en draw i slaget.
Det kan absolut vara en övning för att motverka en flipp och svaga träffar. Eller ja, något att hålla koll på helt enkelt!
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Nu har jag testat ett pass på rangen. Helt ok känsla och kändes inte helt ovant trots att jag gör tvärtom normalt. Tenderade att slå bollarna mer vänster än önskvärt (grepp?). Hade många tjocka träffar eller duggar. Får jobba mer på det.

Max? Har du en bra övning hur jag kan få över vikten mer på vänsterfoten i träffen?
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag fortsatte att nörda ner mig i ämnet ytterligare här:

Skriv svar