Inte vad - utan hur - lärmiljö för golfare

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Det är intressant att läsa många golfdagböcker/golfbloggar här på forumet och jag som är speciellt intresserad av träning har blivit inspirerad att skriva ett blogginlägg om just träning på ett lite annorlunda sätt (jag lovar att jag inte tjatar om slumpmässig träning denna gång). Något jag tycker alla golfare skulle behöva bli bättre på.

http://www.mxpgolf.se/inte-vad-utan-hur ... o-golfare/
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

jättebra skrivet!

Jag har extremt svårt att hitta något bra träningssätt och det är mycket för att rangerna som finns där jag spelar saknar tydliga mål.
Dom flesta har enbart 100 150 200 250 meters skyltar, väldigt få som ex har flaggor eller flera små greener man kan ha som mål.

Vassunda är en bana som ligger en bit bort från mig men dom har riktigt bra flaggor med avstånd ståendes vid utslagsplatsen så där funkar det ju samt upsala GK. men thats it.

Något tips för oss som saknar bra mål på rangen ? lite halv trist att slå mot stora skyltarna hela tiden och ta sikte mot ett träd är svårt det med för du vet ju inte längden till där du landar då trädet står bra mycket längre bort.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar