Golfträning inomhus - vad jobbar du på?

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Saker och ting har fallit på plats för min vinter och med det ges jag möjlighet att arbeta i bättre lokaler inomhus över hela vintern. Det ger mig i sin tur möjligheten att utveckla en videoidé jag har haft länge - om just träning inomhus. Grunden finns redan där - men det vore roligt att veta vad ni har tänkt att stångas med i vinter så att säga för att kunna ge lite mer specifika tips och idéer.

Så min fråga är kort och gott - vad tränar du i vinter och är det något speciellt du vill ha hjälp med?
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:Saker och ting har fallit på plats för min vinter och med det ges jag möjlighet att arbeta i bättre lokaler inomhus över hela vintern. Det ger mig i sin tur möjligheten att utveckla en videoidé jag har haft länge - om just träning inomhus. Grunden finns redan där - men det vore roligt att veta vad ni har tänkt att stångas med i vinter så att säga för att kunna ge lite mer specifika tips och idéer.

Så min fråga är kort och gott - vad tränar du i vinter och är det något speciellt du vill ha hjälp med?
När jag kör simulator vill jag gärna ha en specifik ide att jag jobba ned. Förra året var det att jobba upp farten ch hitta kraft i svingen. Nu i vinter har jag lite brist på ideer och skulle gärna få det?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag hade tänkt vila i vinter. Möjligtvis att jag kommer köpa en puttmatta och träna mitt stroke.
Niklas
Inlägg: 1094
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev:Jag hade tänkt vila i vinter. Möjligtvis att jag kommer köpa en puttmatta och träna mitt stroke.
Samma här. Styrketräning på gym och puttmatta. Jag har dock varit på Ullna en gång och spelat vintergolf två ggr när suget blivit för stort.

Men varför jag inte slår regelbundet i hall: Minsta tid en timme. Jag vet av erfarenhet att min kropp och mina händer inte kan mata bollar i en timme. Visst, man kan det lugnt, men samtidigt betalar man 200 kr/timme för en strötid och det blir runt 150 bollar minst.

Inte provat simulatorgolf än, men nyfiken på det. Det blir kanske färre bollar man slår på en timme?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Niklas skrev:Inte provat simulatorgolf än, men nyfiken på det. Det blir kanske färre bollar man slår på en timme?
Ja i synnerhet om du spelar i en fyrboll. På en timme hinner en fyrboll gå 9 hål om man är lite van med upplägget.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Bollträff bollträff och bollträff, det enda jag försöker fokusera stort på faktiskt, det blir för svårt att få med något sikte, men det är klart att man försöker få med det också.
Sen blir det puttning i källarn, kortat stroke bakåt...
Hjälp med... Allt...
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
HenkeSnäs
Inlägg: 26
Blev medlem: 19 jan 2017, 21:55

Jag jobbar på att få ordning på sving spår. Vill komma innefrån och ut mer konsekvent. Sen försöker jag jobba på att inte "gunga" fram och tillbaka med höfterna.

Det är väl egentligen de stora sakerna. Skulle vilja ha upp lite svinghastighet också men det ligger lite längre ner på listan. Få till en stabilare sving och därigenom få en bättre bollträff är nummer 1 denna vinter/vår.
Högerspelare
Driver: Titleist 915 D2 9.5°
Spoon: Letar efter en
Hybrid: Titleist 915 H 21°
Järn: Cobra Fly-Z+
Wedge: Cobra Tour Trusty 50/54/58
Putter: 20 år gammal "All American"
HCP: inget officiellt hcp men 11hcp för 20 år sen
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1380
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Tränat core och rörlighet med PT och det har verkligen hjälpt mig att bli starkare och rörligare.
WITB 2024

Driver: Titleist TSr4 9*.
FW3: Titleist TSr3 13,5*.
FW7: Titleist TSr2 21*
Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: - Vokey SM10 50/8F - 54/10S - 58/12D.
Putter: Ping Pal 4 BeCu
Boll: Titleist Pro V1
Skriv svar