Fysträning - Program och diskussion

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

djerneborn skrev:
MaxP skrev:Tung styrketräning är ju snarare hämnande vad gäller hastighet i golfsvingen tyvärr. Explosivitet är vad som räknas om det är längd du vill ha. Jag har två program med fokus på just detta jag kan posta då jag är vid rätt dator.

Förhoppningsvis under helgen är jag hemma igen.
riktigt gammal post men nu är det dags för mig att ta tag i träningen, även den som inte är direkt kopplad till bollträff etc. så har du ett fysträningsprogram med fokus på allsidighet och funktionell träning så tar jag tacksamt emot det :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tror tyvärr inte att detta finns kvar, ska kolla upp det!
Krullet
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jun 2016, 00:41

Sedan i mitten av September har jag tränat Crossfit 4-6 gånger i veckan. Det har inneburit en hel del kondition blandat med mycket styrlekyft som knäböj och marklyft. Dessutom har det blivit en hel del frivändningar och andra explosiva övningar.

Syftet med träningen har egentligen inte alls varit att det skulle vara bra för golfen, men det var ändå roligt att se att jag ökat 5-6 mph i svinghastighet med järnen när jag fick testa i Trackman i helgen. Det gör ganska stor skillnad för mig som inte på något sätt slår långt i vanliga fall.
Hemmaklubb: Vallentuna GK
HCP: 5,8
Skriv svar