Då du skriver att din slice svänger vänster så antar jag att du är vänster-spelare då en "sjuk" vänsterskruv för en högerspelare är en hook.
Som MaxP skrev så spelar det ingen roll hur du träffar bollen då det handlar om ett svingfel. Det blir jäkligt tvärtom om jag ska förklara vad som orsakar en slice för en vänsterspelare då jag måste tänka helt tvärtom men det vanligaste felet är (för en högerspelare) att de siktar för mycket vänster med ett öppet klubbhuvud för att sedan svinga för mycket vänster. (out-to-in) öppet klubbhuvud pekar höger och om du svingar vänster så får du en vänster till högerskruv. Om du svingar 8 grader till vänster om square med ett 12 graders öppet klubbhuvud så får du en rätt kraftig slice medans om det hade varit 3 grader öppet till 3 grader in-out så hade det varit rakt. 3 grader öppet klubbhuvud till en sving som går 5 grader vänster om square så hade du fått en fin liten fade.
Så det hela handlar om att du svingar alldeles för mycket till vänster om square med ett öppet klubbhuvud för vad hade hänt om du hade haft klubbhuvudet stängt till en out-to-in sving? Jo, du hade börjat pulla alla bollar, de hade gått 3-5 meter vänster om det du hade siktat på men de hade gått spikrakt. Så första steget för dig är att verkligen verkligen se till att ditt klubbhuvud är square till hur du siktar, sedan så kan du göra fel i svingen så att den svänger men sålänge du ställer dig korrekt och svingar på rätt arc så har du gett dig själv chansen.
Ett annat tips är att ta bak din högerfot längre bak än din vänster för att på så vis kunna svinga in-to-out för om du är van vid att svinga det motsatta så kan detta fixa din sving helt och hållet.
Du får helt enkelt göra tvärtom på det jag skrev då det är jobbigt att skriva om detta för en vänsterspelare