Dave Pelz - Short Game Handicap

Här snackar vi träning och övningar...
tobias.melin
Inlägg: 7
Blev medlem: 27 jul 2017, 14:55
Ort: Hässleholm (Skyrups GK)
Kontakt:

Sprang på detta på YouTubeoch vart tvungen att kolla upp det i sin helhet. Dave Pelz är väl, om jag inte misstar mig, en av golfens närspels "gurus"? '
Vid lite googlande så hittade jag att det fanns både en inspelsdel samt en puttningsdel, som videon inte tar upp, som jag fann här.

Är det någon mer här inne som hört talas om detta, alternativt kört igenom testet?
D: Callaway Great Big Bertha Hawk Eye 11°
FW: Synchron II FW 5 (19°)
Järnset: Mizuno JPX-900 Forged 5-P
Wedgar: Cleveland CBX 50° + 58°
Putter: Donnay Golf Recision 1

Hcp: 24,7 (22/7-2018)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

tobias.melin skrev:Sprang på detta på YouTubeoch vart tvungen att kolla upp det i sin helhet. Dave Pelz är väl, om jag inte misstar mig, en av golfens närspels "gurus"? '
Vid lite googlande så hittade jag att det fanns både en inspelsdel samt en puttningsdel, som videon inte tar upp, som jag fann här.

Är det någon mer här inne som hört talas om detta, alternativt kört igenom testet?
Jag har inte genomfört något av hans tester men studerade ett par år båda hans "biblar" slaviskt. Mycket bra läsning för den som vill nörda ner sig lite extra.
Erik_Tedfelt
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 jan 2018, 21:58

Det är bara två golfböcker (och jag har läst många olika) som jag kan verkligen säga har gjort stor skillnad på golf spel.

Och Dave Pelz "Short Game Bible" är en av dom.

Fantastisk bok som jag rekommenderar till alla golfare oavsett vilken nivå dom är på.
Före detta NCAA Division I golfer på Wagner College i NYC, USA.

HCP: + 2

Owner of The 300 Yard Club.

Facebook grupp med gratis tips om hur du kan slå längre.

Klicka här för att ta en del av gruppen:

https://www.facebook.com/groups/2041178729233492/
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Skulle vara kul att göra testet i videon i början och sen ett par gånger under säsongen för att se eventuella förbättringar :)

Har lite svårt för böcker som ska beskriva praktiska saker, då ser jag hellre videos.
Skriv svar