5 bra övningar på gymmet

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Cristoffer skrev:Bänkpress
Bänkpress
Bänkpress
Bänkpress och bänkpress


(Nej!)

Något jag funderat på en del är att rodd måste vara grymt för golfsvingen. Explosivt, core? Och framförallt kondition.
Rodd har sina fördelar. Precis som t.ex. chopping power så länge du gör det utan att sitta i en maskin. Kondition är på sätt och vis överskattat och borde inte vara det som prioriteras om tiden är begränsad.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Rodd har sina fördelar. Precis som t.ex. chopping power så länge du gör det utan att sitta i en maskin. Kondition är på sätt och vis överskattat och borde inte vara det som prioriteras om tiden är begränsad.
Vet inte om jag riktigt håller med där. Min kondition fram tills nyår var usel, och då menar jag riktigt usel. Att gå upp för en trappa gjorde mig andfådd. Tror bättre kondition kommer göra mig betydligt mindre trött i uppförsbackarna på banan och hålla huvudet lite klarare. Men då utgår jag alltså från 0 kondition :)

Sen stärker ju i princip alla konditionsövningar benmusklerna och det ser jag som positivt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Rodd har sina fördelar. Precis som t.ex. chopping power så länge du gör det utan att sitta i en maskin. Kondition är på sätt och vis överskattat och borde inte vara det som prioriteras om tiden är begränsad.
Vet inte om jag riktigt håller med där. Min kondition fram tills nyår var usel, och då menar jag riktigt usel. Att gå upp för en trappa gjorde mig andfådd. Tror bättre kondition kommer göra mig betydligt mindre trött i uppförsbackarna på banan och hålla huvudet lite klarare. Men då utgår jag alltså från 0 kondition :)

Sen stärker ju i princip alla konditionsövningar benmusklerna och det ser jag som positivt!

Nej självklart finns det en smärtgräns någonstans. Men så fort den är passerad så blir fort kondisen inte lika användbar.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Inom den närmsta veckan kommer jag att ha sammanställt föreläsnignen jag hade tidigare i veckan med killen jag arbetar med gällande fysen. Den sammanställer mitt synsätt på tränning för golfare väldigt väl samtidigt som den dödar väldigt mycket myter. Blir nog runt 100 minuter till slut och att sammanfatta det i ett inlägg här blir då ganska tufft.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Inom den närmsta veckan kommer jag att ha sammanställt föreläsnignen jag hade tidigare i veckan med killen jag arbetar med gällande fysen. Den sammanställer mitt synsätt på tränning för golfare väldigt väl samtidigt som den dödar väldigt mycket myter. Blir nog runt 100 minuter till slut och att sammanfatta det i ett inlägg här blir då ganska tufft.
Blir det en video?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Inom den närmsta veckan kommer jag att ha sammanställt föreläsnignen jag hade tidigare i veckan med killen jag arbetar med gällande fysen. Den sammanställer mitt synsätt på tränning för golfare väldigt väl samtidigt som den dödar väldigt mycket myter. Blir nog runt 100 minuter till slut och att sammanfatta det i ett inlägg här blir då ganska tufft.
Blir det en video?
Yes, den är just nu i efterarbete!
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

MaxP skrev:
Yes, den är just nu i efterarbete!
Post-production = efterarbete BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

StefanL skrev:
MaxP skrev:
Yes, den är just nu i efterarbete!
Post-production = efterarbete BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag är grym på översättningar kort och gott. :lol:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Yes, den är just nu i efterarbete!
Ser fram emot att se den! :)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Longdrive-killarna kör väldigt mycket marklyft och jag tycker själv det är löjligt bra övning som hjälper mig mycket.

1. Marklyft

2. Marklyft med raka ben

3. Knäböj

4. Chins /Latsdrag (vad man orkar)

5. Hantellyft åt sidan / militärpress /annan övning med fokus på axlar

Om man vill bygga upp styrka. Om man vill öva upp sin rörlighet som är viktigare är det helt andra övningar som någon annan får svara på.
Hcp: ~12
Skriv svar