Driversving

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Skendarn skrev: 27 jan 2019, 12:18 Ni kan ju i princip bortse från allt jag har skrivit innan i tråden förutom det senaste. Att slå ner på bollen istället för att skära den har verkligen botat allting. Nu slår jag drivern likadant som mina järn förutom att jag ändrar bollplaceringen och stancen. Vevade på Dormy idag då jag provade nya Cobra F9:an och jag har verkligen blivit jämnare med längderna samt framförallt slår längre! Spinnen var heller inte katastrofhög längre utan pendlade mellan 2400-3200 rpm och det när jag bara tog en klubba från hyllan. Nu är golf roligt igen! Hade en diskussion med min kompis som började spela golf när han var liten och han sa det att skära bollen är tydligen ganska vanligt för nybörjare då man gärna vill få upp bollen i luften istället för att slå sorkdödare.
Kul att höra dina framsteg!
Henkekkk
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2017, 13:54
Ort: Tierp

Kan känna att du har en övertro på svinghastighet, jag är låghandicappare och svingar drivern 95 ungefär, men ligger på stabil carry runt 240 meter, räcker gott för mig, även från backtee, visst hade det varit gott att kunna dra iväg bollen 280 meter men det skulle jag aldrig byta mot den kontroll jag har nu, hellre träffa fairway och ligga kortare än slå långt och antagligen vara i ruffen oftare..

Sent from my ONEPLUS A6003 using Svensktgolfforum mobile app

Driver : Taylor made M2
Spoon : Taylor made M3
Järn : Mizuno Mp-25
Wedge : 52,56 titleist sm6 60 Titleist SM 5
Putter : Odessey O-works 1WS Black
Boll : Titleist pro V1
Hcp : 2,8
Klubb : Örbyhus GK
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Henkekkk skrev:Kan känna att du har en övertro på svinghastighet, jag är låghandicappare och svingar drivern 95 ungefär, men ligger på stabil carry runt 240 meter, räcker gott för mig, även från backtee, visst hade det varit gott att kunna dra iväg bollen 280 meter men det skulle jag aldrig byta mot den kontroll jag har nu, hellre träffa fairway och ligga kortare än slå långt och antagligen vara i ruffen oftare..

Sent from my ONEPLUS A6003 using Svensktgolfforum mobile app
240m carry med 95 mph i svinghastighet låter tyvärr väldigt osannolikt. Med optimala siffror borde din carry ligga runt 200m.

Källa: https://www.andrewricegolf.com/andrew-r ... er-numbers

Sent from my ONEPLUS A6013 using Svensktgolfforum mobile app

WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
Henkekkk
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2017, 13:54
Ort: Tierp

Skrev fel, menade att jag har en snittlängd på 240, så att min carry skulle vara 200 meter stämmer knappast heller, då jag flyger bollen mer än 200 meter med rangeboll på rangen... Poängen med mitt inlägg var dock att svinghastighet är långt ifrån allt, hjälper det att svinga klubban i 120 och du ändå inte träffar bollen på ett bra sätt?.. knappast

Sent from my ONEPLUS A6003 using Svensktgolfforum mobile app

Driver : Taylor made M2
Spoon : Taylor made M3
Järn : Mizuno Mp-25
Wedge : 52,56 titleist sm6 60 Titleist SM 5
Putter : Odessey O-works 1WS Black
Boll : Titleist pro V1
Hcp : 2,8
Klubb : Örbyhus GK
Skriv svar