Amatörer tränar för lite sällsynta lägen

Här snackar vi träning och övningar...
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Vi amatörer tränar för lite på sällsynta lägen, jag uppmanar er alla på att träna på att slå i diken, träna på att ligga mask, träna i tjockruffen, träna på slag när man måste stå på knä, listan blir lång, men man kan ibland se på tv när proffsen hamnar i helt sjuka lägen och ändå lyckas slå ett slag som är helt ok, det är ju för att dom tränar alla möjliga lägen, så det som står på mitt träningschema är att träna helt sinnessjuka lägen!
Ska även testa slå i vatten! :)
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Du har helt rätt. Problemet som jag ser det är övningsområdena. Visst kan det gå att hitta något dike att slå korta chippar ifrån men 150 meters slag från olika lutningar och med träd i vägen är inte lika lätt att hitta.

Lösningen kanske är att bege sig ut sent på kvällen och träna på något hål :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bra inlägg! Jag har tänkt mkt på det senaste tiden. Hur ofta har du egentligen ett helt platt slag som på rangen ute på banan? Inte ens tee är ju platta på alla ställen...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Kommer ihåg att Mark Crossfield och Luke hade olika chip tävlingar. Ena tävlingen gick ut på att chippa bredvid ett träd med klubban på kortsidan(som vänsterspelare). Mark Crossfield frågade Luke hur ofta man tränar på dessa slag och Luke sade att han nästan aldrig tränat det.

Beror säkert mycket på spelare men det säger ju något i alla fall, lutningar och sånt är däremot viktigt enligt mig.
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

aa såg också på den videon med mark och luke, men min tanke är att åka ut sent på kvällen och träna dessa slag, ska faktiskt ta och göra det snart, pluggade bunkerslag är också bra att träna på :)
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

NilsAnders skrev:aa såg också på den videon med mark och luke, men min tanke är att åka ut sent på kvällen och träna dessa slag, ska faktiskt ta och göra det snart, pluggade bunkerslag är också bra att träna på :)
Det förstör knappast. När jag spelar själv på kvällen brukar jag ofta köra 4+ bollar där jag har svårt annars.
Skriv svar