Längd skillnader

Här snackar vi träning och övningar...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Jag började detta år med att hooka bollarna, oavsett klubba, jag hade väldigt stora problem. Jobbade bort det, och just nu slår jag mer höger än vänster. Jag har ändrat min sving och jobbat bort problem och skillnaden sedan jag började på 39hcp förra året är väldigt stor. Jag har förbättrats på allt förutom längd, slog lika långt förra året när jag började som nu! :evil: .

Jag har spelat med en del folk i olika hcp nivåer och de som slår långt har ju sån stor chans att få korta inspel. Slår de kort så kommer de in för att de slår så långt. Jag själv kan på flera hål "veta" att ja har noll chans att gå in på parets slag, varje gång jag ser någon annan slå så tänker jag att det är lönlöst för mig. ligger på väldigt många hål 160-170m ifrån flaggan, slår jag dåligt så är det ännu längre eller ruff. Par 3or som är på 150m så kan jag endast komma in om bollen rullar in. Det känns fruktansvärt tråkigt, jag slår bra men kommer ingenstans.

Jag har spelat i princip alla dagar sen rangen öppnade i februari/mars, jag spelar allt ifrån 4-8 timmar per dag. Jag är inte ute efter 250m slag med drivern men gärna 20m längre och gärna 10m med järnen. Lektion är ett alternativ men vill så gärna göra det på egen hand, har testat en massa övningar och tips men inget fungerar.

Hur har ni gjort för att slå längre,vad ska jag göra?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag skulle utan tvekan rekommendera en lektion med en bra Pro. De ser direkt vad dina korta slag beror på.

Visst är det kul att lösa saker själv men jag ser det inte som ett nederlag att ta hjälp av dem som vet :)
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Precis ta hjälp av en Pro han kan nog berätta för dig vad du gör för "fel".
Sent from my RM-976_1101 using Tapatalk
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
randerzo
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 aug 2014, 05:23
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Youtube har ju en massa bra lektioner om man vill lära sig själv. Quick Lessons: More Iron Distance: http://youtu.be/vF8iJddtPeY

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Ska man satsa på 2 x 25 eller 1 x 50 minuter ?

randerzo skrev:Youtube har ju en massa bra lektioner om man vill lära sig själv. Quick Lessons: More Iron Distance: http://youtu.be/vF8iJddtPeY

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Ja det finns mycket övningar på nätet, tack för klippet.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

En lektion är den lättaste vägen att gå. Videos på nätet är ju bra generella tips, men oftast är det inte lösningen till individuella problem. En videoanalys som vi gjort kan ju göra en viss del men är tyvärr begränsat när vi inte ser bollflykt eller mer i detalj.

2x25 minuters lektion är den bästa lösningen med lite tid mellan dem så du kan träna på egen hand och se vad som sker.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

KinG-NothinG skrev:En lektion är den lättaste vägen att gå. Videos på nätet är ju bra generella tips, men oftast är det inte lösningen till individuella problem. En videoanalys som vi gjort kan ju göra en viss del men är tyvärr begränsat när vi inte ser bollflykt eller mer i detalj.

2x25 minuters lektion är den bästa lösningen med lite tid mellan dem så du kan träna på egen hand och se vad som sker.
Då ska jag försöka ta en lektion eller två.
Skriv svar