Korkskruven med Driver

Här snackar vi träning och övningar...
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

Den här killen vid namnet Gabriel Writer menar på att han kom på drivertekniken ''corkcrew''
Och för honom slår han otroligt långa drivar, jag testa på rangen häromdan några slag, och carrade bollen 175, och brukar carra 150 på rangen, dessutom spikrak! Ska ut och lira idag och ska testa den, är det någon annan som har testat? :)

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3Zrdgkg ... x869rU_Mhg[/Youtube]
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Du lär roa några i alla fall :mrgreen:

Jag carrar ca 250-260m med driver utan korkskruv..
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Alltid häftigt med nya saker och det ska absolut provas. Synd att han inte kan visa lite data på skillnaden i längd.
Burner skrev:Jag carrar ca 250-260m med driver utan korkskruv..
Riktigt bra!

Med 10 meters rull på det är du i nivå med medelspelaren på PGA Touren!!
http://www.pgatour.com/stats/stat.101.html
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Kruxet är att jag kan sätta 100m av dom 250m ut i skogen hahaha
Tur man är hyfsad på nåt, behöver komma till Green så fort det går för där brukar det gå åt slag :mrgreen:
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Den där ska jag testa i helgen.
Kortfattat, det tekniken gör är att den hjälper dig roterar runt och på så sätt får du mer kraft. Precis det som proffsen jobbar med också.
Mindre gung framåt och mer rotation runt.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Burner skrev:Kruxet är att jag kan sätta 100m av dom 250m ut i skogen hahaha
Tur man är hyfsad på nåt, behöver komma till Green så fort det går för där brukar det gå åt slag :mrgreen:
Det är fördelen med att inte slå så långt, ibland hittar man faktiskt bollen ute i skogen :)

Men jag hade gärna slagit längre bara för att veta att man kan och då kunna jobba på att bli rakare.

Spelade tävling för ett tag sedan men en kille som hade sjukt löd i drivern men det var inte ofta vi hittade hans förstaboll :lol:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Ja, innan vi ser några pålitliga data så håller jag mig väldigt skeptiskt till siffrorna som rabblas. Att de börjar nå PGA-Tourshastigheter helt plötsligt är svårt att tro när du tar bort vissa av de viktigaste fysiska komponenterna.

Ser dock rolig ut att prova!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
NilsAnders
Inlägg: 67
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:18
Ort: Uddevalla

haha ja! jag har dock ett problem, jag blir väldigt snurrig lätt, så efter ett slag så känns det som jag e drogad, men kul är det :)
Testade idag, slog rakt på rangen men sedan på banan gick det riktigt dåligt, psykist skulle jag tro :)
Drömmen är att åka runt med en husbil och lira med en polare på Nordea Tour och bli topp 500 i världen.
Golf är ingen sport, det är en livstil.
Taylormade all the way.
obe
Inlägg: 133
Blev medlem: 04 jul 2014, 09:39

KinG-NothinG skrev:Ja, innan vi ser några pålitliga data så håller jag mig väldigt skeptiskt till siffrorna som rabblas. Att de börjar nå PGA-Tourshastigheter helt plötsligt är svårt att tro när du tar bort vissa av de viktigaste fysiska komponenterna.

Ser dock rolig ut att prova!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I detta fall bör man ju vara skeptisk, känns inte som en seriös framställning i videon heller.

Vill du slå längre så har du hela vintern på dig att styrketräna, känns bättre än att börja med nån Goofball-swing.
Nytt på bloggen: Slå 20 meter längre på en vinter

Ping G25 10.5 TFC 189D Tour S
Callaway X Hot 3Deep 14.5 PX 6.0
Taylor Made 11 Hybrid 3-18 Aldila RIP 65 S
Mizuno JPX EZ Forged XP105 S
Cleveland CG15 50, 54, 58
Odyssey White Hot Pro #2
Skriv svar